Přestože výrobce SR Suntour pro letošek vyrukoval se zcela novým provedením tlumicí patrony, ukrývající v sobě tři funkce, vidlice Epicon je nabízena jak v novém, tak v původním provedení X2 s jednoduchou patronou.
Epicon, i přes svůj XC původ, patří podle výrobce k univerzálním modelům schopným absolvovat jak XC, tak trail ježdění nebo lehčí enduro a all mountain. Je to dáno jednak poměrně bytelnou konstrukcí, která si nehraje na extrémní snižování hmotnosti, ale zároveň možností interní změny zdvihu na hodnotách 80-140 mm. Samozřejmě nejvyšší zdvih už intenzivněji zatěžuje kluzná pouzdra, ale i tak je tato hodnota výrobcem dodávána pro některá all mountain kola. My jsme otestovali právě model X2 s nejvyšší hodnotou zdvihu, s „tapered“ sloupkem a novým ovladačem lockoutu z řídítek. Právě ten je velice povedeným kouskem, který se zjevně inspiroval v podobném provedení od značky Fox, nicméně tato varianta je celkem drobná a na řídítkách nezabere tolik místa. Ovládání lockoutu je pak velice příjemné, ale nepředbíhejme.
Základem vidlice jsou vnitřní duralové 32mm nohy, vnější magneziové kluzáky na postmount uchycení brzdy a duralová korunka s duralovým sloupkem. Na rozdíl od duté verze X1 má testovaný model korunku ještě plnou. Zatímco levá noha ukrývá vzduchovou pružinu, v pravé noze je olejová patrona s regulací odskoku na spodu a lockoutem na horní korunce, odkud je vyvedeno ovládání na řídítka. S odpovídajícím tlakem pro jezdce a s hmotností 85 kg byl projev vidlice z kraje zdvihu celkem komfortní a vnímavý i k menším rázům. Sice nám nepatrně scházelo k máslovité dokonalosti žehlení těch nejmenších nerovností, ale i tak patří Epicon mezi hodně citlivé kousky. Snad by vyšší citlivost vyřešila změna negativní pružinky za tvrdší, protože s nižším tlakem se vidlice znatelněji ponořila do zdvihu, což svědčí o tom, že výraznější tlak prostě negativní pružinku částečně eliminuje.
Za jízdy byla vidlice dostatečně komfortní a vypočitatelná, takže se nekonalo zbytečné houpání, ale naopak od poloviny zdvihu se začala ozývat plynule narůstající progresivita. Průměrná tuhost vidlice v krutu byla i v těžších pasážích a ostřejších zatáčkách zcela bez připomínek, vyšší zdvih by určitě zasloužil pevnou 15mm osu, která je součástí některých variant tohoto modelu. Dostat vidlici na dno zdvihu se nám téměř nepodařilo, nárůst tuhosti v závěru chodu byl perfektní. Pochválit musíme lockout, jehož ovládání je naprosto ergonomické a vidlice si ponechává v zamčeném stavu několik milimetrů ochranného zdvihu, či spíše chová se jako s výrazně přitaženou kompresí, dovolující nepatrně pružit pod velkým zatížením. Hmotnost testované verze včetně lockoutu byla 1760 gramů, což je na zdvih 140 mm rozumné a navíc vzhledem k ceně 5 390 korun více než příjemné. Epicon je tedy stále dobře fungující vidlicí za přijatelnou cenu.
(už)
Plusy: citlivý chod, lockout, cena¨
Minusy: nenalezli jsme
Nenechavci jsou pořád mezi námi. I ti, kteří zatouží po novém kole bez vlastního přičinění, pokud za vlastní přičinění nepovažujeme kádež.…
Naše jarní návštěva továrny firmy Remerx ve Slavičíně se nesla nejen v prohlídce výroby ráfků a drátů, ale také v probírání budoucnosti…