Potřebujete jedno přední světlo s akumulátorem, univerzálním, jednoduše odnímatelným držákem a výkonem dostatečným pro každodenní dojíždění i občasné noční návraty z terénu? 4Race LF06 s výkonem 400 lumenů tohle všechno splňuje.
Malá svítilna s rozměry 73 x 40 x 25 milimetrů a hmotností xxx gramů včetně držáku má jednu CREE XPG -R5 diodu a 15mm průměr optiky. Energii dodává 3,7V, 1050 mAh Li-pol akumulátor s dobíjením přes USB konektor na zadní straně svítilny. Jednoduchý držák na řídítka má silný gumový pásek a zvládne průměry 25,4 – 31,8 milimetru, na moderní pětatřicítky už jsme jej u představce natáhli jen velkou silou a asi to na jeho životnost nebude ideální, takže otvor v pásku navíc by se hodil, ale radíme nevytvářet. Zajištění klasickým plastovým zobáčkem drží spolehlivě, vyjmutí světla z držáku pak nevyžadovalo nějakou větší sílu nebo speciální grif.
Delším stiskem tlačítka na horní straně se světlo zapne a zeleně svítící indikační diody nahoře odkazují na plnou kapacitu baterie, při poklesu pak začnou blikat (nám po 90 minutách na plný výkon) a po další době se světlo vypne. Trojice režimů plného svícení se přepíná krátkým stiskem tlačítka a nabídne 25, 50 nebo 100 % výkonu s uváděnou dobou svícení 8, 4 a 2 hodiny. Další delší stisk pak přepne na blikání, kde je možné volit dva režimy pomalého blikání na výkon 25 nebo 100 procent, případně rychlé blikání s 50% svítivostí, ze kterého vám ale po chvilce začne minimálně cukat koutek.
Světelný kužel je optikou rozdělený na tři lehce ohraničené úseky, kdy první začíná těsně před kolem a je slabší, druhý intenzivnější začíná zhruba od třetiny délky a nejjasnější úsek je pak čistý střed kuželu rozprostírající se v poslední třetině délky. Světlo díky lehce utopené optice nedopadá přímo pod přední kolo, ale zhruba třicet centimetrů před něj, vyloženě pod předním kolem a těsně před ním je hluchý prostor. Půl metru před kolem už je vše nasvícené dostatečně a pokud jsme světlo nastavili na dopad hlavního kuželu patnáct metrů před kolem, nejnasvícenější plocha byla patnáct až dvacet metrů před námi a vidět bylo spolehlivě až na třicet metrů. Slušná intenzita středu kuželu, dostatečný rozptyl světla i do stran a až na zmíněné lehké ohraničení tří úseků je nasvícení celé plochy od kola až do středu kuželu víc než slušné. Pokud tedy nebudete s tímhle světlem zdolávat trialové úseky s nutností vidět pod přední kolo, na jednoduchou noční jízdu nebo každodenní využití může být hodně solidním společníkem za pár korun. Lehce utopená optika je pak vstřícnější ke zraku jezdce hlavně v případě blikaček, kdy tolik neobtěžuje směrem nahoru. Světlo sice nemá boční průzory, aby bylo vidět řidiči přijíždějícími z boku, ale to není vždycky standardem a tady to zachrání nějaká reflexe.
(už)
Čtveřice písmen na spodní trubce testované devětadvacítky odkazuje na známou sportovní značku, a přestože nejde o závodní model,…
Dát u závodního hardtailu přednost karbonu, nebo hliníku? Dilema zohledňující kromě základních vlastností materiálu nakonec spíše poměr…