Čtveřice písmen na spodní trubce testované devětadvacítky odkazuje na známou sportovní značku, a přestože nejde o závodní model, sportovního ducha nezapře. Nakonec ale nabídne ve výsledku pohodlný dojem, a umí tak být univerzálním strojem pro širokou škálu uživatelů. Máte-li rádi zábavné svezení, obratnou geometrii a lehký jízdní projev, pokračujte na následující řádky.
Tradičně, obratně, zábavně
X-Rubi III nesází na moderní geometrii pro nejnáročnější sjezdové pasáže a maximum stability, ani nenabídne pevné osy, protože se drží klasiky. Tedy obratné hravé geometrie, patek na rychloupínák, užších ráfků, a přestože je zde jednopřevodník, příprava na bovden k přesmykači je stále přítomna. Ve výsledku ale kolo jízdními vlastnostmi příjemně překvapilo a dokázalo, že klasika může stále nabídnout hodně zábavné i svižné svezení a ne vždy musí být aktuální trendy tím nejlepším. Tady získá jezdec hliníkový rám s kónickou hlavovou trubkou a směrem dozadu se opticky výrazně zeštíhlující horní trubkou. Nechybí výztuha sedlové trubky, která je pak svým přesazením nad tou vrchní hlavním činitelem spíše horní hranice udávané výšky rámu. Líbil se nám přechod sedlových vzpěr, plynulým hladkým svarem přetažený kolem sedlové až na horní trubku. Tenhle rámový uzel se prostě povedl, ale totéž lze říci o hlavové partii, kde jsou rovněž svary vyhlazené. Sedlová výztuha nebo středové pouzdro naopak hrubé „housenky“ klidně přiznávají. Zadní stavba je klasikou, tedy přímé sedlové
Dát u závodního hardtailu přednost karbonu, nebo hliníku? Dilema zohledňující kromě základních vlastností materiálu nakonec spíše poměr…
Co se týká elektro skládaček a jejich nákladních nebo chcete-li cargo modifikací, patří značka Tern ke špičce. A to nejen designem, ale…