Výkonné světlo od Maxbiku už jsme testovali, ale to se jednalo o kousek se světelným tokem 1600 lm, kdežto tentokrát nám na cestu svítil jejich nejvýkonnější model se světelným tokem až 3000 lm, bylo to opravdu parádní nasvícení terénu.
Jde o svítilnu s hliníkovým tělem, uvnitř něhož je ještě žebrování kvůli chlazení. Trojice Cree XML-U2 diod by měla zajistit zmíněný teoretický maximální světelný tok a vše napájí Li-ion 8.4V/6600mAh akumulátor. Ten je spojený se světlem kabelem a zavěšený třeba na horní rámové trubce nebo pod představcem. Cena příznivých 1695 korun, celková hmotnost 455 g, takže vzhůru do tmy.
Nejdříve jsme samozřejmě světlo nabili, což si na plnou kapacitu vyžádá skoro šest hodin a akumulátor by měl zvládnout až 500 nabíjecích cyklů. Montáž na řídítka jedním ze dvou gumových kroužků je velice snadná a gumou vystlaný integrovaný držák na spodní straně světla zvládne jak oversize, tak klasiku průměr. Akumulátor pak díky obalu na suchý zip stačí tímto obalem jen uchytit přes trubku či představec dle libosti a drží hezky na své místě. Propojení koncovek kabelu a můžeme vyrazit.
Světlo se ovládá spínačem na zadní straně a nabídne čtyři režimy svícení, tedy jedna, dvě nebo tři diody a blikání. Rozptyl světelného kužele je ve všech třech režimech příkladný a od kola až k místu dopadu středu kužele nejsou hluchá místa. Nejslabší režim byl sice na louce nebo v lese dostatečný i na dvacet metrů, ale nejideálnější je na jízdu pod veřejným osvětlením nebo na neosvětlené cesty. Přece jen jsme se raději nechali rozmazlovat dvěma silnějšími režimy. Tady už je to trochu jiná jízda a už dvě diody nasvítí prostor před kolem perfektně a jasně na padesát metrů, takže jsme neměli problém jet po lesní cestě naplno. Kužel nasvítí celou šíři vozovky i křoví po stranách, takže nočnímu bikingu nic nebrání. Přepnutí na největší výkon, tedy svícení všech tří diod, už není pocitově o tolik výkonnější, ale přece jen světelný kužel ještě o kousek prodlouží. Na louce jsme viděli slušně i na sto metrů, v lese pak nemáte žádné omezení. Samozřejmě, že výkon musí mít i příkon a zatímco jedna dioda by měla vydržet svítit až šest hodin, dvě polovinu, tak tři už pouze dvě hodiny. Svítilna má indikaci zbývající kapacity baterie, takže jakmile je plná, svítí tlačítko spínače zeleně, když klesne kapacita na hodnotu 75-50 %, svítí modře , 50-25 %, žlutě a 25-5 %, červeně, přičemž pod pět procent už červená bliká. Na největší výkon a při teplotě 2 °C nám při plné kapacitě začal spínač svítit po dvaceti minutách modře a za dalších padesát minut přešel na žlutou a pak brzy na červenou, takže jsme svítili naplno zhruba hodinu a tři čtvrtě, což odpovídá. Samozřejmě, že v ostrých zatáčkách by to chtělo ještě doplňkové světlo na přilbu, ale s touhle svítilnou si prostě noční jízdu užijete naplno. Montáž je blesková a pokud dojde k přehřátí světla, automaticky přepne na nejnižší výkon, aby se zvládlo zchladit. Co víc si tedy přát?
(už)
Když jsme vám nedávno přinesli test špičkového karbonového gravel modelu 3T Exploro, zmínili jsme v té souvislosti také unikátní řídítka…
Zajíždění karbonové sedlovky do karbonového rámu nejenže je pro uživatele celkem nepříjemné „zpestření“ vyjížděk, ale současně jde o…