Tretry značky FLR už jsme letos testovali, ale šlo o model určený spíše pro rekreační ježdění. Zato ef sedmdesátky jsou ryze závodní bikovou obuví, která konstrukčně vychází z topmodelu F-95, ovšem díky absenci karbonové podrážky a využitím pouze jednoho stahovacího kolečka stojí jen poloviční částku.
Základem je nylonová podešev s indexem tuhosti 7, což je poloviční hodnota proti topmodelu s indexem 14. I tak je ovšem tuhost na velice slušné úrovni a tretra snese závodní nasazení bez toho, že by jezdec pociťoval slabší oporu chodidla. Tuhou podešev doplňuje tvrdší podrážka, která není zrovna přátelská k chůzi po kamenech nebo tlačení kola mimo blátivý či měkčí podklad. Vzorek si s blátem rozumí perfektně, navíc po doplnění o výměnné stoupací kolíky je záběr i v hodně strmém kopci perfektní. Na mokrých kamenech je to ovšem proti gumovým podrážkám přece jen trochu méně přátelský materiál. Pro montáž zarážek slouží čtveřice standardních závitů v posuvném plechu.
Svršek ze syntetické kůže sází na moderní matný vzhled kombinovaný s lesklou partií kolem kotníku. Perforace na bocích zajišťuje celkem slušnou ventilaci navýšenou pak díky čtveřici panelů se síťovinou situovaných vpředu před ochranou špičky. Tu tvoří vnitřní výztuha a vnější hladká úprava svršku, takže žádné přetažení podrážky až na špičku, odolné i proti okopání. V podobném duchu se nese i patní výztuha, kde příjemně překvapily reflexní body ve dvou svislých pásech. Stahování pak zajišťuje přední pásek na suchý zip a struna s kolečkem ATOP na vnější straně.
Testovali jsme velikost 46, přičemž v nabídce jsou rozměry 38 – 47, dovolíme si tvrdit, že velikostně jsou tretry o půl čísla posunuté směrem dolů. Jezdec běžně vozící 46 tak sáhne spíše po velikosti 47. Střih netrpí nízkým nártem a v oblasti kloubu palce je tretra na šířku velice pohodlná. Naprosto perfektní je usazení kolem kotníku a na patě, kdy vše naprosto dokonale padne. Hladký vnitřní materiál tady netrpí při chůzi v blátě ucpáváním, ale naopak lze vnitřní prostor snadno umýt. Výběh do kopce pak nenabídl ani náznak nějakého vyzouvání paty, a to jsme tretry nemuseli nějak razantně utahovat. Usazení na noze je opravdu příkladné a jediné stahovací kolečko se ukázalo jako dostatečné. Tlak na nárt je přes komfortní jazyk rovnoměrně rozložený a přední pásek na suchý zip v podstatě nebylo nutné nějak výrazněji utahovat. Usazení na noze tedy hodnotíme vysoko, podobně jako rozložení ventilačních prvků. Perforace si plní svoje a síťovina na špičce pak není natolik rozměrná, aby skrz ni měl jezdec mokré prsty při průjezdu první mokrou trávou. Pro maraton či XC je to velice slušná tretra za příjemnou cenu a snad jen ochrana špičky přetažením podrážky by byla tím, co ocení ti, kdo častěji tlačí, pro ně by ale byly vhodnější tretry s gumovou podrážkou, tyhle jsou pro jezdce, kteří ve výjezdech díky fyzičce tak často slézat nemusí.
(už)
Cyklistické ponožky domácí značky 4Ever v sobě spojují vynikající ventilaci, dokonalé usazení na našem chodidle a v neposlední řadě také…
Ideální přenos energie z nohy jezdce na pedál není jen otázkou kvality samotné tretry, stále více závodníků a nejnáročnějších cyklistů si…