Ideální přenos energie z nohy jezdce na pedál není jen otázkou kvality samotné tretry, stále více závodníků a nejnáročnějších cyklistů si uvědomuje důležitost anatomického vytvarování i celkové tuhosti vložky, či odborněji stélky obuvi. Značka Solestar k této problematice přistupuje s vyhlášenou německou precizností a my jsme dlouhodobě otestovali její špičkové vložky Kontrol, které jsou jedinečné svým důrazem nejen na celoplošnou podporu chodidla při záběru, ale i navýšením celkové boční stability nohy. Samozřejmě hlavní přínos spočívá v maximalizaci výkonu, kdy karbonová středová část vložky tvoří oporu přirozené klenbě chodidla, ale neméně důležité je rovněž navýšení komfortu, což uvítají primárně jezdci dlouhých tratí. Mimochodem, právě tyto vložky vozí ve svých tretrách například André Greipel nebo Matteo Trentin!
Vložky Solestar Komfort byly vyvinuty pro sportovní a závodní cyklistiku a z našeho pohledu jsou stejně vhodné pro silniční i MTB (cross-country, maraton) použití. Konstrukce využívá trojici různých materiálů, a sice karbon, dále spodní vrstvu z odolné syntetické kůže a nakonec svrchní, 2 mm silnou vrstvu kvalitního antibakteriálního materiálu EVA. Vpředu pod prsty nalezneme výraznou perforaci, přibližně uprostřed znatelné vyklenutí a v celé zadní polovině pak výrazné vytvarování se zvednutými okraji. Celkovou profilaci nejlépe uvidíme při čelním pohledu – zde je znát, jak velkou práci si konstruktéři dali při navrhování těchto vložek. Tou nejzásadnější součástí je zde ovšem karbonový nosný skelet, přesněji středový díl použité sendvičové konstrukce. Tato klíčová část nejenže zajišťuje tvar odpovídající linii chodidla, ale současně zamezuje nežádoucímu propružování při silovém záběru. Toto je detail, s nímž mívají problém mnohé na míru vyráběné stélky, tedy že sice tvarově dokonale odpovídají chodidlu, ale při záběru ve středové partii propružují, a okrádají jezdce o část výkonu.
Solestar Kontrol tento problém neznají – jejich konstrukce je natolik tuhá, že je ve středové partii při šlapání nedotlačíme celoplošně k podešvi. Boční stabilita chodidla je navíc doslova příkladná, a stranou nezůstává ani zdravotní přínos související právě s podporou nožní klenby. Samotná výška profilu vložek je jediným aspektem, na nějž je třeba si zvyknout, neboť s tím souvisí také nutnost maličko zvýšit pozici sedla, cca o nějaké dva milimetry. Stejně tak nějakou dobu vyžaduje určité „vyšlápnutí“ vložek. Nám navyknutí trvalo dvě středně dlouhé jízdy, poté jsme již vložky vůbec neregistrovali – přesněji jsme vnímali pouze precizní záběr v celé části chodidla. Právě rozložení konstantního tlaku do celé plochy chodidla je tím, co považujeme za primární přínos. Řada výrobců špičkových treter totiž řeší tuhost podešve, ale maličko zapomínají právě na prostor mezí touto podešví a naším chodidlem. A zde je prostor pro Solestar!
Cena vložek Kontrol s karbonovou konstrukcí je 1999 korun a v nabídce jsou velikosti 38 až 47. Pro správný výběr velikosti výrobce uvádí také přesnou délku vložek v centimetrech. Hmotnost vložek v námi testované velikosti 47 byla 124 gramů.
(kad)
Silniční přilba Orca je jednou z důležitých novinek značky Force a z hlediska konstrukce, designu i zpracování se jedná o vyšší třídu,…
Nedávno jsme od značky Head otestovali enduro-trailovou přilbu, tentokrát zde máme něco primárně pro XC jezdce. Helma s označením MTB – W11…