logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Transportní upínák

Transportní upínák

Transportní napínák

Cestování s kolem, jeho nucený převoz v krabici nebo speciální cyklistické brašně a s tím samozřejmě spojené obavy, zda nám někdo během přepravy něco nepoškodí.

Rám je sice dostatečně tuhý, ovšem dá se promáčknout stejně dobře, jako se dají výrazným zatížením ohnout obě poloviny zadní stavby k sobě, když vyndáme zadní kolo, jehož náboj tomu účelně brání.

Řešení ochrany poškození zadní stavby nabízí značka BBB v podobě držáku Chain Grip BTL- 50. Jedná se v podstatě o rozpěrnou duralovou osu ve stejné šíři, jako je rozteč patek zadní stavby. Na obou koncích osy je osazení, aby se zapřela o patky. Obě osazení jsou jištěna průchozím imbusem č. 6, takže je lze demontovat, vyměnit za užší či širší, a přizpůsobit tak šíři osy buď bikové rozteči 135 mm, nebo 130 mm pro silniční kola. Rozměr je přesný, takže nasunutí do patek je velmi jednoduché. Komplet se pak zajistí klasickým rychloupínákem, který je součástí balení.

upinvelky

Aby nebylo využití rozpěrky jen jako ochrany zadních patek při transportu, je na ose silonová kladka s osazením, do které se vloží řetěz. Tím je zaručeno jeho napnutí během transportu, což brání jeho nechtěnému zamotání. Kladku lze ale stejně dobře využít i při praní řetězu, kdy nechceme, aby nám nečistoty z namočeného řetězu stékaly na kazetu. Můžeme tak prát i bez zadního kola.

Další vychytávkou pro bezpečný transport je plastová destička, která se vsune mezi brzdové destičky, abychom si při převozu náhodou nechtěným zmáčknutím páky nevysunuli pístky. Destička má univerzální rozměr, takže ji lze zasunout do všech typů brzdových třmenů. Nelze ji ztratit, protože je uchycena k ose lankem.

Tenhle vynález hodnotíme velmi kladně, protože jeho využití je opravdu všestranné. Jak pro transport třeba v autě, tak pro domácí servis, se rozhodně neztratí. Cena 349 korun je pak vzhledem k ceně nové zadní stavby, případně celého rámu u pevných kol zanedbatelná. Stejné provedení rozpěrky, ovšem bez vodicí kladky se dodává i pro přední vidlici.

(už)

Plus účinnost, jednoduchost, variabilita

Minus nenalezli jsme

DALŠÍ ČLÁNKY

Mechanik "Dlouhán" vám bude radit

Od prvého vydání Cykloservisu v roce 2009 jsme připravili pro čtenáře Cykloservisu doslova lahůdku v podobě nového seriálu. Vynikající…

  • Datum: 08. 12. 2008
  • Kategorie: Technika

Kliky Look ZED Concept

V reportáži z veletrhu Eurobike jsme vám představili jednu z novinek francouzské značky Look, a sice kliky nazvané ZED. K tomuto nevšednímu…

  • Datum: 11. 01. 2009
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Ředitel, šéfredaktor a inzerce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Adresa

Žirovnická 2389
Praha 10, 106 00

Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2023. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru