Vyřešit uchycení pumpičky na silničním kole tak nějak elegentně většinou znamená, že skončí v kapse dresu, aby nerušila design drahého rámu. Není to nic nepraktického, pokud má odpovídající velikost a nezapomeneme ji doma. U hustilky z řady Ninja k tomu ale nedojde, protože se stane součástí našeho kola, a přitom zůstane zrakům okolí skryta.
Doplňky Ninja jsou všechny koncipované právě tak, aby nebyly vidět a bylo je možné instalovat někam do kola. Kdysi jsme představili nýtovačku a multiklíč, které nahrazují zátky řídítek, a teď je to minihustilka, která se ukrývá v sedlovce. Jestliže vlastníte kolo s integrovanou, odpruženou, teleskopickou nebo aerodynamickou sedlovkou, jste automaticky mimo hru, a zrovna tak, jestli používáte autoventilky. Ninja P totiž pasuje pouze do sedlovek s čistě kruhovým profilem o vnějším průměru 27,2 – 31,6 mm a funguje pouze s galuskovým ventilkem, což vzhledem k jeho téměř výhradní pozici na silničních kolech nepředstavuje zase takové omezení.
Hustilka má hliníkové tělo i pístnici a celý trik spočívá ve dvojici gumových prstenců na obou jejích koncích. Zatímco prstenec na hlavici je pouze navlečený přes tvarovanou koncovku, ten na rukojeti je pod plastovou maticí, jejímž otáčením dojde k jeho stlačení, a tudíž roztažení do stran. Díky tomu v sedlovce zajistí celou hustilku proti jakémukoliv pohybu a vypadnutí směrem do sedlové trubky. Horní prstenec je tedy spíše vložka zamezující nějakým vibracím a nechtěným zvukovým projevům při jízdě, které jsme opravdu nezaznamenali. Vše funguje jednoduše a pouze je třeba použít odpovídající průměr prstenců podle rozměru sedlovky. Jsou součástí balení a v návodu je vše pečlivě popsáno i s vyobrazením, takže nelze postupovat špatně.
Instalace odpovídajícího průměru prstenců proběhla při testu docela rychle a ten pojistný na spodním konci se po stažení matice dokáže v sedlovce opravdu roztáhnout do úctyhodných rozměrů a celý komplet tam zajistit. Možná by delší doba uvnitř bikové sedlovky mohla znamenat postupné vysunutí hustilky a její pád do útrob rámu, ale lze ji přece vyklepat zase snadno ven. My jsme sice testovali na biku, ale primární určení je na silnici, protože s tímhle objemem bikový plášť prostě nechcete hustit. Výkon není omračující, tedy co do objemu stlačeného vzduchu, a vše je podřízeno rozměrům a možnosti dosáhnout vysokého tlaku, konkrétně až 160 PSI, kde nějakých 120 opravdu nebyl problém. Koncovka sice nemá aretaci na ventilku, ale pasuje dobře a navíc je uzavírací převlečným plastovým kroužkem. Jediné omezení v případě použití hustilky tak představuje nutnost vytáhnout z rámu sedlovku, což není ochoten akceptovat každý, zvlášť u karbonových kousků, titěrných objímek a miniaturních stahovacích imbusů. Ano, i imbusový klíč je pak nutné nezapomenout, abyste se k hustilce v sedlovce dostali. Pro snazší nalezení původní výšky sedla je součástí sady i dvojice gumových kroužků pro navlečení na sedlovku, které fungují jako identifikátor původní pozice. Takže vše promyšlené do detailu, i když s drobnými „ale“, která musí každý zvážit, než za tenhle funkční designový kousek, jenž však bude zrakům obdivovatelů skrytý, vysolí z peněženky celkem rozumných 595 korun, což není za dost promyšlenou hustilku zase tak moc.
(už)
Když se letos americká značka Felt stala součástí korporace Rossignol Group, vyvolalo to řadu otázek ohledně jejího vývoje a identity.…
Platformové pedály se stávají čím dál populárnější mezi uživateli singltreků a absolventy různých škol jízdy, kde jim tenhle komponent…