Také jste se okamžitě po zjištění defektu bezdušáku zamysleli nad tím, kdy naposledy jste kontrolovali stav tmelu v plášti? Těsnicí tmel si s sebou na vyjížďku vozí opravdu málokdo, ale pumpičku, CO2 bombičku nebo sadu těsnicích knotů s aplikátorem už v řadě brašniček, batohů či ledvinek najdeme. Pokud kontrolujete stav tmelu v plášti spíš ojediněle a vozíte s sebou jen pumpičku a knoty, tak zkuste Effetto Mariposa Espresso Doppio, což je těsnicí tmel CafféLatex v tlakové nádobce, jenž mí zároveň dostat do pláště napěněný tmel a přitom jej částečně nahustit.
Doppio s objemem 125 ml, je takovou zmenšeninou šlehačky ve spreji, kterou hadičkou nasadíte na odjištěný ventilek a po stisknutí víčka dovnitř natlačíte celý, případně jen část obsahu těsnicího tmelu. Pokud máte zalepený ventilek, bude to problém a musíte jej vyšroubovat, protože tlak v nádobce je schopen hadičku z ventilku v mžiku odstřelit. Náš modelový bezdušák, kde testujeme knoty, abychom si neničili funkční obutí na redakčním kole, disponoval hezkým 4mm průpichem zaceleným knotem. Knot tedy putoval ven, následně proběhla aplikace tmelu skrz ventilek a současně částečné nahuštění zcela prázdného pláště. Tmel spolu se vzduchem proudí celkem rychle, ale není to taková tlaková vlna jako od CO2 bombičky, takže nečekejme nahození patek pláště do ráfku. S pláštěm usazeným v patkách je natlakování zhruba na tři čtvrtiny použitelné hodnoty a stačí pak dohustit pumpičkou, nenahozené patky vám to ale „nezacvakne“. Napěněný tmel se dostal poměrně rychle k místu defektu zhruba naproti ventilku, takže putuje pláštěm docela slušně a dostane se všude, což potvrdila kontrola po sejmutí pláště z ráfku. Bohužel 4mm otvor defektu už byl nad sílu tmelu, také jsme do místa poškození aplikovali knot, s nímž tmel spolupracoval v podstatě stejně, jako kdyby předtím byl v plášti nějaký těsnicí tmel, jenž tam ale před aplikací Doppia samozřejmě nebyl.
Jaké je tedy výsledné resumé? Doppio elegantně řeší záchranu bezdušáku bez funkčního tmelu, kde umí menší defekt rychle zacelit i s částečným dohuštěním pláště. Pro větší defekt je nutné použít knot, tedy stejně jako u bezdušáku s běžným tmelem, ale stále je tu bonus v podobě tlaku, jenž současně s tmelem dostaneme do pláště a není nutné se potom tak dlouho zdržovat huštěním. Když půjde o vteřiny a nutnost dojet do depa na alespoň trochu natlakované pneumatice, může být Doppio zachráncem situace. Za 270 korun to rozhodně stojí a tmel bez čpavku lze použít i do duší, takže zachrání i odpůrce tubeless obutí.
(už)
V kolekci maziv holandské značky Cyclon najdeme univerzální maziva, nebo provedení do sucha či do mokra. Mazivo Cyclon Wet Lube, určené do…
V případě výběru maziva vhodného pro kuličková ložiska nábojů, hlavová či středová složení je to otázka jeho odolnosti vůči vodě a tlaku,…