logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Test, RB Bike CRR 290

Test, RB Bike CRR 290

Čistá funkce, to člověka napadne při pohledu na prakticky kterýkoli rám domácí značky RB Bike. Ideální tvar je pouze jeden a cokoli navíc už mnohdy bývají jen designové „kudrlinky“ zvyšující optickou atraktivitu. Právě díky své puristické filosofii a ruční zakázkové výrobě nám byla značka RB Bike vždy sympatická. Z aktuální kolekce jsme si do testu vybrali devětadvacítkový hardtail CRR 29, který vsadil na typické konstrukční prvky kombinované s modernou, do níž spadá nejen propracovaná geometrie, ale i mnohé detaily rámu. Jinými slovy máme před sebou devětadvacítku, která skvěle zatáčí a její torzní tuhost je naprosto fantastická, a to s rámem, jehož cena je 6300 korun – tomu se říká dobrá koupě! Celé kolo ve specifikaci Team vyjde na částku 33 tisíc, v případě testovaného modelu s některými nadstandardními prvky osazení (vidlice RS Reba, kola WTB Kom) se cena vyšplhala na 43 tisíc korun. Konfigurátor osazení však umožní poskládat si CRR 290 přesně podle svých představ, přičemž cena začíná na třiceti tisících za variantu Base.

Poslední generace modelu CRR vsadila všechny karty na to, aby z devětadvacítkové koncepce vydolovala maximum, a vyplatilo se to. Přední trojúhelník prodloužený o dva centimetry, kraťoučký představec a zadní stavba zkrácená na hodnotu 435 milimetrů, to vše se promítlo do nadprůměrné točivosti a ovladatelnosti, která byla ještě před pár lety ve spojení s největším průměrem kola takřka nemyslitelná.

Za vším hledej kruh

Kruhový průřez trubky dokáže nabídnout naprosto ideální tuhost ve všech směrech jejího zatížení, takže právě kruh bez jakéhokoli dodatečného zplošťování charakterizuje průřez prakticky všech trubek, a to pouze s výjimkou řetězových vzpěr. Že to nejsou jen plané řeči a daná „neprofilace“ má svůj účel, jezdec ucítí již při prvních metrech jízdy. Přenos energie je dokonalý a v podstatě nulové sklony k jakémukoli náznaku torzního kroucení vyniknou i při naklopení do zatáčky. Toto je parádní disciplína všech rámů s logem RB a CRR není výjimkou. Kruhový průřez všech hlavních trubek je vpředu doplněn atraktivně tvarovanou kónickou hlavou s 1,5“ spodním ložiskem a čistě tvarovanou zadní stavbou, připomínající legendární rámy Klein. Na můstky zde zapomeňte, nejsou potřeba. Přes zkrácení zadní stavby se podařilo nechat nadbytek prostoru pro vzorek pláště, a to i v případě značného nabalení bláta. V tomto ohledu musíme konstruktéry pochválit a dané řešení by mohlo být vzorem pro mnohé jiné výrobce. Hodně nevšedně působí více skloněná sedlová trubka, jež je dole předsazena vůči středovému pouzdru. Nemůže chybět zadní pevná osa X12, dále čistě provedený Post Mount úchyt brzdy, bytelně působící patky nebo třeba montážní standard Direct Mount pro přesmykač, jenž díky tomu nijak nepřekáží zadnímu plášti.

V případě námi testovaného kola bylo vsazeno na vidlici Rock Shox Reba s dálkovým lockoutem, na lehká kola s ráfky WTB Kom i23 a náboji s vlastními logy Race Bike. Sympatická nám byla volba plášťů domácí značky Rubena, přičemž trochu jemnější dezén modelu Scylla v šířce 2,25“ si dobře vedl nejen na suchém, ale nečekaně i v lehce rozmočeném terénu. Kompletní sada Shimano SLX je sázkou na jistotu, z hlediska čistoty řazení i skvělé funkce brzd se 180mm kotouči. Díly Race Face už k „erbéčku“ tak nějak neodmyslitelně patří a tento kanadský výrobce dodal hodně pěkný, 80 mm dlouhý představec, dále řídítka optimální šířky 700 mm a sedlovku s přímým zámkem, svírající ližiny pohodlného sedla WTB Volt.

CRRrrrr, budíček!

Model CRR vás rozhodně probudí ze zimního spánku a budete si na něm užívat velmi příjemný, čistě sportovní projev. Současně ve vás probudí touhu posunovat své hranice dál, neboť si dokáže poradit i s poměrně náročným terénem. Každopádně se jedná o devětadvacítku, jež nebude svého jezdce limitovat, spíše naopak. Zrychlením se řadí k lepšímu průměru, kvalitou přenosu energie pak na samý vrchol. Pokud bychom měli charakterizovat terén, v němž se bude CRR cítit nejlépe, tak je dost těžké odpovědět – testovaný bike bude jako ryba v rybníce, pokud jej vezmete jak na standardní XC tratě, tak i na techničtější traily či singltreky. Neprovokuje k tomu, abyste si s ním neustále vyloženě hráli a nadhazovali přední či obě kola do vzduchu, naopak představuje jistotu a nabízí vynikající stabilitu. Ať už se budete škrábat do extrémního výjezdu s řadou kořenů či kamenů, nebo se budete spouštět dolů příkrou úvozovou cestou vymletou od vody, budete mít často pocit, že hranice dovedností tohoto kola jsou o dost dál. CRR 290 je strojem, s nímž vyjedete skoro vše, aniž byste museli mít vytříbenou techniku, a totéž platí ve sjezdech. Jeho povaha je zkrátka o jistotě, současně však působí celkem lehkým dojmem a již sériově nastavený posed byl dostatečně sportovní i pro rychlou jízdu a dlouhé maratonské tratě. Prodloužení horní trubky a naopak zkrácení představce i zadní stavby se podílejí na pocitu, že reakce kola jsou okamžité a ani v ostrých vracečkách nepůsobí jakkoli nemotorně. A jestliže jsme psali o tom, že CRR neprovokuje k vyloženě hravé jízdě, tak to neznamená, že ji nezvládá. Naopak, mezi sobě rovnými (rozumějte ve třídě třicetitisícových devětadvacítek) patří k těm nejhravějším a neprotestuje proti jízdě po zadním, ani proti efektnímu odskočení terénní hrany.

A jízdní komfort? Ten je zajištěný již samotnými velkými koly a vpředu pak slušně citlivou rebou, takže značné pohlcování otřesů od rámu vyžadovat nemusíte. Zde byla prioritou tuhost, která se ve spojení s příznivou celkovou hmotností 11,6 kilogramu a s optimální ovladatelností promítla do vyloženě sportovního naladění. Ať už si pořídíte samotný rám, nebo některou z kompletně osazených verzí, CRR 290 vám rozhodně doporučujeme. Navíc jsou možností atypické designy či zakázkové barevné kombinace, jež podpoří individualitu vašeho kola.

Galerie kola ZDE

Technická specifikace

ám: CRR 290 Al 7020 T6

Vidlice: Rock Shox Reba RL-R, 100 mm

Kliky: Shimano SLX 38/24

Brzdy: Shimano SLX, 180/180 mm

Řazení: Shimano SLX

Přehazovačka: Shimano SLX

Přesmykač: Shimano SLX

Kazeta: Shimano HG81 11-36 (10)

Náboje: Race Bike (Novatec)

Ráfky: WTB Kom i23 29“

Pláště: Rubena Scylla 2,25“

Řídítka: Race Face Ride Flat

Představec: Race Face Ride

Sedlovka: Race Face Ride

Sedlo: WTB Volt

Hmotnost: 11,6 kg (vel. L, s pedály)

Cena: 43 000 Kč

Cena verze Team: 33 259 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Test, Marin Attack Trail XT 7

Kalifornský Marin se na vrchol MTB techniky dostal již na začátku devadesátých let a bikoví pamětníci si jistě vybaví tehdejší superlehké…

  • Datum: 02. 06. 2015
  • Kategorie: Testy kol

Galerie, Felt AR32

Silniční kola dnes podléhají trendům aerodynamiky i v těch disciplínách, kde to dříve nikdo neřešil. Zkrátka aniž byste byl triatlonista…

  • Datum: 07. 06. 2015
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru