logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Test kola Kelly´s Hacker z nové modelové řady 2008

Test kola Kelly´s Hacker z nové modelové řady 2008

Změna materiálu rámu z duralu Kinesium na dural od renomované značky Easton je pouze jednou z mnoha novinek, které přichystala na modelech ´08 značka Kelly’s. Navíc testovaný Hacker má ještě něco navíc.

Duralové trubky Easton jsou synonymem kvality a Hacker z nich dostal rám v osvědčené geometrii, a navíc ještě s karbonovou zadní vestavbou. Profily trubek jsou kruhové jen s mírnou ovalizací, bez rozšíření u středového pouzdra. Výztuha pod hlavou je navařená a výrobce materiálu usvědčuje malé logo E vyražené do trubek těsně nad ní. Spodní ramena zadní stavby mají masivnější profil a postrádají můstek za středovým pouzdrem. Zadní patky jsou zajištěny šroubovacím spojem ke karbonové sedlové vzpěře, vlepené v duralovém monostay za sedlovou trubkou. Karbonová vzpěra nese čepy ráfkových brzd, ale díky patce i držákům vedení na vzpěře je s kotoučovkami počítáno. Odpružení Manitou pro letošek nahradil Rock Shox, konkrétně modelem Recon Race Solo Air se zamykáním z řídítek.

Recon nabídl při testování poměrně vysokou torzní tuhost a velice citlivé kopírování nerovností. Zároveň však vidlice dokázala pohltit i větší rázy. Ačkoliv výrobce udává 100 mm zdvihu, nepodařilo se nám z ní dostat více jak 85 mm. Zamykání dovolí díky Motion Control systému propružení v případě nečekané nerovnosti, jinak ale dovolí propružit pod zátěží jezdce jen minimálně.
Osvědčené nově
Jestliže je rám vyroben podle osvědčené geometrie, pak nový materiál mu dává odlišné vlastnosti. Posed je vyváženým kompromisem mezi závodní a přirozeně nataženou polohou. Svou roli hraje i obráceně nasazený představec. První kilometry je z kola jasně patrná výrazná tuhost zadní stavby, dovolující jen minimální kroucení při jízdě ze sedla. Přední trojúhelník je pocitově středně tuhý, což napomohlo k rozložení vibrací od terénu. Akcelerace je odpovídající závodnímu určení, držení tempa je pak příkladné. Velmi dobře reaguje bike v zatáčkách, kdy je hbitý a poměrně hravý, ale poslouchá jezdce bez odmlouvání. Svoji roli hraje i tuhá vidlice a pevná rychloupínací osa předního náboje Ritchey, která má průměr 9 mm. I přes sloping rámu je v zatáčce cítit více dopředu položené těžiště, kdy zadek jakoby následuje hbitější předek. To je znát hlavně ve sjezdech, kdy je kolo poměrně hravé, a ve vysokých rychlostech vyžaduje zkušenějšího jezdce, za to mu poskytne dobré ovládání a hbitost. Přesto na stupňovitých nerovnostech nebo při výskoku dává cítit menší ochotu zadního kola odlepit se od země nebo bike zvednout na zadní přitáhnutím řídítek. Ve výjezdech je pak dolů otočení představec tím, kdo umožňuje výrazně dopředu orientovat hmotnost jezdce a vyjet i prudká stoupání, navíc ubráním podložek pod představcem by se tato schopnost ještě zvýšila.
Jestliže jsme zmínili tuhost zadní stavby, pak přínosem pro tlumení rázů je určitě karbonová sedlovka KBIX, jejíž délka 400 mm je poměrně nestandardní, a dovolí tak opravdu dlouhou páku „žehlící“ nerovnosti. Sedlo Prologo Choice s odepínacím polstrováním je jednou z použitých novinek, a ačkoliv jsme toto provedení zjara testovali, zde má měkčí verzi polstrování, což je jen dobře. Přesto se ale jedná o závodní kousek, který sice nabízí dobré odvětrání díky otvorům i ochranu proti odření při pádu, ale přílišným komfortem neoplývá. Velice chválíme vlastní gripy s pojistkou, které mají tenčí průměr a vystouplé logo z měkčího materiálu, takže se doslova lepí do dlaně a perfektně se drží.
Co se týče funkce nové sady Deore XT, nelze jí nic vytknout. Páky ráfkových brzd nabídly vysoký výkon a s ním spojený trochu pružnější dojem, ale výkon brzd je vysoký. Zapletená kola Ritchey Girder XC Pro mají vzadu nalevo vyšší přírubu s odlehčujícím frézováním a vpředu pak výplet s jedním křížením drátů, což je tuhostí někde mezi přímým a dvakrát kříženým výpletem. Zde opět ke spokojenosti, stejně jako pláště Maxxis, které díky závodní šířce 1,95 sice nabízí malý odpor, bohužel ale také méně komfortu.
Hacker je bezesporu závodním kolem, které potěší kvalitními komponenty, spolehlivým a citlivým odpružením a obratností. Bude pro sportovně založené jezdce, kteří chtějí vysoký výkon, sportovní posed a spolehlivé ovládání.
Plus ovládání, dobrý ve stoupání, kvalitní doplňky
Mínus tvrdší sedlo

Technická specifikace

Rám: Easton Ultralite Aluminium/karbon
Vidlice: Rock Shox Recon Solo Air 100 mm,
Poplock
Kliky: Shimano Deore XT
Pedály: Wellgo M919
Řazení: Shimano Deore XT Rapidfire
Přehazovačka: Shimano XTR
Přesmykač: Shimano Deore XT
Brzdy: Shimano Deore XT
Brzdové páky: Shimano Deore XT
Náboje: Ritchey
Ráfky: Ricthey Girder XC Pro
Pláště: Maxxis Ignitor 1,95‘‘
Sedlo: Prologo Touch
Sedlovka: KBIX PRO-Race carbon
Řídítka: KBIX PRO-Race
Představec: KBIX PRO-Race
Hmotnost: 10,85
Cena: 47 990 Kč

Geometrie

A Úhel hlavové trubky 71°
B Úhel sedlové trubky 73°
C Horní rámová trubka 570 mm
Horní trubka vodorovně 595 mm
D Délka sedlové trubky 495 mm
E Délka zadní stavby 425 mm
F Rozvor 1090 mm
DALŠÍ ČLÁNKY

Test Camelbak Classic

Jako se postupně s příchodem každého nového modelu zvětšují auta, stejně tak rostou jednotlivé typy batohů Camelbak. Model Classic, jenž je…

  • Datum: 20. 10. 2007
  • Kategorie: Testy kol

Test kola Vertec Sniper

Slovenská značka Vertec nabízí kompletní sortiment kol od silniček až po celoodpružené all-mountain biky. Naším testem prošel nejvýše…

  • Datum: 21. 10. 2007
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru