logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Test, Ghost Lector LC7

Test, Ghost Lector LC7

Německý Ghost připravil pro příští sezónu řadu důležitých novinek a my jsme vyzkoušeli jednu z nich, konkrétně 29“ hardtail Lector LC7. Ostře řezané rysy karbonového rámu odkazují na kolegu z vlastní stáje, a sice na populární full Riot. Ten se stal určitou předzvěstí veškerých inovací posledních sezón a i nový lector nese charakteristický rukopis svých tvůrců. Nezaměnitelný vzhled ve spojení s nízkou hmotností, vynikající tuhost při záběru a v neposlední řadě ryze závodní geometrie, tento bike jde cestou maximálního výkonu. Námi testovaná verze LC7 s cenovkou 77 990 korun sice postrádá některá unikátní řešení typická pro topmodely s označením ULC (například nezávislé uchycení zadní brzdy), ale i tak máme co do činění s nekompromisním strojem.

Ačkoli design bývá až na posledním místě našeho hodnocení, tentokrát uděláme výjimku. Nový Ghost Lector je jednoduše nádherný, což zdůraznila matně oranžová barva, jež dala o to více vyniknout všem jeho hranám. K tomu je zde už jen taková „nedůležitá drobnost“, že vedle parádní vizáže bike s hmotností 10,35 kilogramu (velikost M včetně pedálů) také skvěle jezdí a v praxi je neskutečně rychlý.

Geometrii bychom pocitově označili za současnou 29“ závodní klasiku. Zadní stavba o délce 430 mm, k tomu 95mm představec a 720 mm široká řídítka – to vše sice hovoří pro skvělou ovladatelnost, ale současně se to s točivostí zbytečně nepřehánělo. Preference optimální stability a precizního vedení přímého směru je doplněna přesně takovou točivostí, jakou XC jezdec potřebuje. A z našeho pohledu je geometrie, která byla bez větších zásahů převzata z dosavadních závodních modelů Ghost, skvěle namíchána. Kdyby nám před pár lety někdo nabídl devětadvacítku s podobnou točivostí, byli bychom ovladatelností doslova uneseni. Dnes sice bývá módní dostat ze standardu 29“ naprosté maximum hravosti, ale občas to bývá vykoupeno určitou nervozitou v nižších rychlostech. Nový Lector LC7 nemusí nic kompenzovat a ve všech situacích se chová přesně tak, jak od závodního biku očekáváme. Jinými slovy je zcela nezáludný, přitom při potřebě zatočit reaguje tak rychle, jak po něm chceme. Pokud byste rádi zužitkovali natrénované kilometry v maratonu či cross-country, Lector LC7 vás nebude jakkoli limitovat. Je totiž bikem, na kterém se dá vyhrávat.


Kola Ghost nakoupíte například v prodejnách uvedených v našem adresáři prodejen ZDE


Vytěžit ze závodní stránky maximum, k tomu model doslova vybízí. My jsme ještě ubrali jednu podložku pod představcem a nekompromisně laděný posed podtrhl výraznou chuť akcelerovat. Nicméně toto vše jsme od novinky čekali – Ghost vždycky uměl lehká a rychlá kola. Co však překročilo rámec našich předpokladů, to byl nabízený jízdní komfort. V podobné míře jsme jej u čistě výkonnostně zaměřeného „chrta“ rozhodně nečekali a schopnost pohltit nemalou část otřesů přičítáme jak samotnému rámu, tak kvalitní karbonové sedlovce. Její pružení v předozadním směru bylo na nerovnostech jasně citelné, a to i přes použitý průměr 31,6 milimetru. Nový lector je tedy o zdařilé symbióze rychlosti a pohodlí, přičemž průměr kol 29“ je v takovém případě tím naprosto ideálním.

Pokud jste až dosud nabyli dojmu, že v zatáčkách to v tomto případě nebude nic moc, jste na omylu. Lector sice preferuje rychlost v přímém směru před zatáčkovitými pasážemi a nevyžívá se v parádičkách typu bunny-hop, ale i po točité pěšině dokáže proplouvat velmi sebevědomě a hlavně přirozeně. Oporou jsou mu v tomto ohledu pevné osy, které nejenže zvyšují pevnost rámu při záběru, ale výsledná torzní tuhost kola jako celku rovněž napomáhá preciznosti vedení v zatáčkách.

Dokonale vyvážený Lector LC7

Zaměříme-li svou pozornost na rám, nelze přehlédnout extrémně široký šestihranný profil spodní trubky, plynule přecházející ve středové pouzdro s integrovanými ložisky a následně v řetězové vzpěry zadní stavby, pro změnu s vysokým průřezem. Naopak určitý minimalismus vyzařuje ze sedlových vzpěr, jimž chybí jakýkoli horní můstek či monostay konstrukce a jež jsou tvarově napojeny až na horní trubku. Toto řešení samozřejmě vzpěrám umožňuje více propružit, byť jejich konstrukce bez jakéhokoli vychýlení z osy jako by šla opět spíše cestou výkonu. Naopak sedlová trubka je výrazně dimenzována, kdy v její spodní polovině nemůžeme přehlédnout výrazné plynulé rozšíření, a jakékoli boční vychýlení této partie při silovém záběru je proto již od pohledu prakticky nemožné. K uměleckým dílům se nebojíme přirovnat tvarování hlavy, kde vynikne lom světla a stínu nejvíce. Nechybí vnitřní vedení veškerých bovdenů, a to s jejich esteticky velmi čistým vstupem do hlavové trubky. Integrace zde dosáhla svého maxima, neboť hadice zadní brzdy je rovněž tažena vnitřkem, a to i útrobami levé řetězové vzpěry.

Osazení je namícháno s ohledem na skloubení nízké hmotnosti a dokonalé funkce. To platí jak o lehkých a současně velice tuhých kolech Race Face Affect a sadě Deore XT, tak o vidlici Rock Shox SID se 100mm zdvihem a velmi kultivovaným projevem. Nová páčka dálkového lockoutu chodí hodně zlehka, ale ovládání palcem není z našeho pohledu ergonomicky právě nejzdařilejší. Samotná dvojpáčka je totiž dost vysoko nad řídítky, a k aktivaci vidlice je proto nutné většinou prstů pustit grip. To je ale také jediná připomínka, kterou ke kolu máme. Díly Race Face na postu představce a řídítek se nám hodně líbily a podobně spokojeni jsme byli s nabízeným komfortem sedla SDG. Převody jsou koncipovány spíše do lehka, což však není vyloženě na škodu. Určitou zajímavostí je obutí kombinující modely Thunder Burt vpředu s klasikou Rocket Ron na zadním kole. Výrazně hrubší přední plášť má logiku, a pokud je terén trochu více rozmoklý, nabídne mnohem více jistoty. Z detailů se nám líbila i přítomnost plastových ochranných prvků rámu - pod středovým pouzdrem, dále na celé pravé řetězové vzpěře i v místě možného zasukování řetězu. Německá preciznost se zkrátka nezapře.

Fotogalerie kola ZDE

Technická specifikace

Rám: Lector 29 Carbon LC

Vidlice: Rock Shox SID RL, 100 mm

Kliky: Shimano Deore XT, 36/26

Brzdy: Shimano Deore XT, 180/160 mm

Řazení: Shimano Deore XT

Přehazovačka: Shimano Deore XT

Přesmykač: Shimano Deore XT

Kazeta: Shimano Deore XT 11-40 (11)

Kola: Race Face Affect

Pláště: Schwalbe Thunder Burt / Rocket Ron 2,25“

Řídítka: Race Face Next Carbon, 720 mm

Představec: Race Face Turbine

Sedlovka: Ghost SL Carbon

Sedlo: SDG Circuit

Hmotnost: 10,35 kg (vel. M)

Cena: 77 990 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Galerie, Merida Ninety-Six 9.Team

Jednou z nejdůležitějších novinek značky Merida pro sezónu 2016 je reinkarnovaný model Ninety-Six. My jsme jej otestovali v luxusní verzi s…

  • Datum: 10. 12. 2015
  • Kategorie: Testy kol

Test, Lapierre Zesty AM 327

Model Zesty je v nabídce francouzského výrobce univerzální stálicí pro každý terén a přestože se dočkal sourozence XM s menším zdvihem,…

  • Datum: 25. 12. 2015
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru