Dny se zkracují, je třeba na kole svítit. A pokud možno dost intenzivně. Protože s kvalitní svítilnou budete dobře vidět na cestu před sebou nejen vy, ale uvidí vás z dálky i motoristé jedoucí proti vám.
Jednou takovou svítilnou, se kterou se terén nebo silnice před vámi doslova rozzáří, je Force Torch, dosahující svítivosti až 2000 lumenů. A to je opravdu hodně.
Už při vybalení mě zaujaly čtyři diodové zdroje světla. Dva jsou běžné, čtyři opravdu ne. Důvod je prostý. Dva horní, které vyzařují studené světlo, jsou dálkové a dva spodní s teplým světlem jsou potkávací. U tak silného zdroje světla je možnost přepnutí na „potkávačky“ takřka nutností. V lese ne, srnkám to nevadí (i když také vlastně vadí), ale automobilům v protisměru to vadí velmi silně. Pustit řidiči do očí dva tisíce lumenů nemusí skončit dobře. Přepínání světel se provádí pomocí dvou tlačítek na horní ploše svítilny. Tlačítkem dále od sebe svítilnu jednak zapnete, a pak postupným namačkáváním měníte mód. Buď intenzitu na 1000, 500, 250 lumenů a dvě funkce blikání. A to v případě zapnutí dálkových nebo potkávacích světel. Můžete si ale zapnout současně dálková i potkávací světla. Tím uvidíte současně nejen daleko před sebe, ale i velmi dobře těsně před kolo. Do dálky půjde intenzivní studené světlo, před kolo příjemné teplé. Zapnuté všechny čtyři zdroje světla dávají intenzitu světla až 2000 lumenů nebo 1400 a 500. Máte tedy možnost zvolit si z řady typů osvětlení a záleží jen na vás, jaké vám bude nejvíce vyhovovat. Třeba podle stylu jízdy, okolního prostředí nebo rychlosti. Samozřejmě musíte myslet na to, že baterce ubývá energie podle zvolené intenzity. Světlo vydrží svítit při 2000 lumenů asi dvě hodiny, ale když zvolíte dvě zapnuté diody, buď tlumené nebo dálkové, tak při intenzitě 1000 vás budou provádět lesem až čtyři hodiny. Šetřílkové si asi zapnou pouze 250 lumenů, to znamená jezdit tmou asi 16 hodin. Nabídka možností je tedy neuvěřitelně široká.
Výborné je, že svítilna disponuje USB konektorem, a můžete si z ní tedy dobíjet váš smartphone. K dispozici máte 4500 mAh, což bohatě stačí na nabití jednoho telefonu z nuly na sto procent. Funkce to sice dnes není až tak u kvalitních světel neobvyklá, ale zase tak často se nevidí. Rozhodně je příjemné si uvědomovat, že váš smartphon, který užírá při navigování celkem dost z baterky, si můžeme dobít z pohodlně umístěné svítilny na řídítkách za pomoci krátkého kabelu.
Výborné také je, že na svítilně je velký displej s ukazatelem nabití baterie. Můžete tak kdykoliv sledovat modrou číslici a orientovat se podle ní, jak daleko ještě se světlem před sebou dojedete. Občas, zvláště v závěru jízdy, to ale může být frustrující. Ale lepší je vědět než být překvapen.
Svítilna má hmotnost 200 gramů, a to při její velikosti 100 x 43 x 27 mm znamená, že to není žádná plastová hračka, ale že má plášť vyrobený z poctivého hliníku.
Upnutí na řídítka vašeho kola je velmi jednoduché a rychlé. Ke svítilně se samozřejmě dodává držák s upínacím mechanismem. Jednoduše s ním obejmeme řídítka a zajistíme aretačním kolečkem. Nasuneme svítilnu a jedeme. Šroub aretace je dostatečně dlouhý, aby držák pojmul i největší průměry řídítek.
Zbývá už jen dodat, že svítilně nechybí ochrana napájecího obvodu proti zkratu a nadměrnému nabíjení a vybíjení.
Se svítilnou jsme se několikrát svezli po silnici i v lese. Lesem se s ní dá jet při zapnutých 250 lumenech v pohodě, ale pomalu. Jakmile jsme zapnuli všechny reflektory s 2000 lumeny, vypadalo to, jako by se lesem řítila stíhačka s přistávacími světly. Tisíc lumenů pro rychlou jízdu úplně stačilo. Přepínání na dálková a potkávací světla je jednoduché a pohodlné, protože tlačítka svítí a vidíme na ně i ve tmě. Svítilna je skvělá a patří do nejvyšší kategorie. Alespoň podle našeho měřítka, kdy máme s podobnými exkluzivními kousky už nějakou zkušenost. Kdybychom si chtěli podobnou svítilnu koupit, určitě by tato patřila mezi favority. Dáváme jí všechny čtyři palce nahoru. I při vědomí, že bychom za ni zaplatili 2 399 Kč. Není to zrovna málo, ale cena vždy odráží kvalitu a užitnou hodnotu.
(kany)
Celoodpružené horské kolo značky GHOST, na kterém Eva Samková od roku 2019 trénovala a projela Česko při natáčení pořadu "Českem nejen za…
Srdce technokrata vždycky plesá nad dokonalým odpružením, precizně zvládnutým komponentem a dalšími libůstkami, jimiž kolo disponuje,…