Srdce technokrata vždycky plesá nad dokonalým odpružením, precizně zvládnutým komponentem a dalšími libůstkami, jimiž kolo disponuje, přitom občas překvapí i něco, co leckdo považuje za jednoduché, běžné či snad z hlediska sportovního pojetí cyklistiky nudné. Otestoval jsem nosičovou brašnu Ortlieb s rychloupínacím systémem pasujícím k téměř každému nosiči, a přestože fandové bikepackingu možná ohrnou nos a budou do nebes vynášet podsedlovky či řídítkové brašny této značky (mimochodem rovněž špičkově zpracované), mě tenhle kousek za ne zrovna nízkou, ale ve výsledku plně obhajitelnou cenu 3390 korun prostě nadchnul.
Geniálně jednoduché a uživatelsky maximálně přívětivé zavazadlo, taková je desetilitrová brašna na horní plochu nosiče. Má tvar nepravidelného kvádru (20x32x18 cm) s horním plastovým rámem uvnitř, pevnou výztuhu dna a čelních stěn, svařované švy a horní překrytí s magnetickým uzávěrem, nabízející tak velkorysý a bleskový přístup dovnitř, že by jeden hned zatoužil dojíždět denně přes město do práce na kole. Jenže to je jen začátek, protože to hlavní je ukryto na spodní straně, jde o univerzální upínací systém Top Lock, jejž tvoří čtveřice výklopných ozubených dílců propojených ve dvojici bočními rameny. Nosníky výklopných dílců lze po povolení imbusového šroubu posouvat po kolejnicích do stran, a tudíž přizpůsobit bočnicím nosiče v rozteči 80 až 160 mm. Aby brašna na nosiči nerachotila a vše drželo jistě, jsou na prostředním nosníku ještě dvě řady pružných „hrotů“ tvořících jakousi dosedací plochu, případně předozadní jištění u nosiče s dráty napříč.
Brašnu jsem jednoduše nastavil podle nosiče, šlo o hliníkový kousek od Sport Arsenal s hliníkovým středovým plechem. Tady bylo kromě rozteče výklopných dílců ještě důležité předozadní umístění brašny, aby se zajistila ještě před navařenými stojkami a nemohla tudíž popojet na nosiči vzad. Bleskové nacvaknutí na nosič pak proběhlo pouze natlačením brašny a zoubky výklopných dílců se zajistily o bočnice nosiče. Pokus vytrhnout brašnu z nosiče bez odjištění znamenal jen nadzvednutí elektrokola do vzduchu. Stačilo ale lehce zatlačit na pojistná ramena směrem dolů a brašna byla volná, geniální, jednoduché, vynikající.
Samotná brašna držela za jízdy bez jakékoliv tendence na nosiči hrkat nebo se uvolnit. Navíc má vzadu adaptér pro montáž košíku na bidon, což řada elektrokol na rámu stále postrádá a vedle adaptéru nechybí poutko pro blikačku či reflexní plocha a nad ní by měl být symbol baterie, což náš testovací vzorek neměl. Měl ale všechny ostatní náležitosti, tedy gumicuk nahoře na víku, odnímatelný ramenní popruh s jednoduchým uchycením do plastových čepů na čelních stranách a vnější síťovou kapsu. Vnitřní prostor pak ukrývá dvojici bočních kapes a jednu pod víkem, všechny na zip.
Ochrana proti vodě je zespodu a ze stran naprosto perfektní, horní krycí díl se snadným jednoručním odjištěním pak má nad čely přeložené dílce, takže ani tudy nehrozí nějaký průnik vody padající shora. Pouze voda stříkající od zadního kola by se mohla částečně dostat zúženým prostorem pod víkem, ale to jen v minimálním množství. Prostě skvělé zavazadlo pro každodenní jízdu na kole s nosičem umožňujícím jak perfektní přístup dovnitř, tak geniálně jednoduchou demontáž z nosiče a opětovné uchycení.
(už)
Objem 2,2 litru už dokáže pojmout řadu nezbytností, které s sebou musíme mít na celodenní vyjížďku či pro prázdninové cykloturistické…
Magneticko-mechanické zajištění bidonu v držáku značku Fidlock proslavilo a dalo vzniknout celé řadě dalších produktů spoléhajících na…