logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Supervýkonný Quad

Supervýkonný Quad

Quad QHD-5 Dime Pro

brzdy Quad QHD-5 Dime ProAnglický producent kotoučových brzd Quad sbírá v odborném tisku i od jezdců zasloužené ovace. Při vývoji brzd totiž už od počátku vychází ze zkušeností z automobilového průmyslu a jeho brzdy jsou na špičce, co se výkonu, spolehlivosti i výbavy týče. V loňském roce jsme představili model Sting Pro, jehož bohatá výbava čítá dostatečně velké expanzní nádržky v pákách, regulaci vzdálenosti páček rukou či v cenové relaci kolem dvou tisíc korun za brzdu nevídané opletení hadiček kovovým ochranným potahem. Tato brzda však vzhledem k výbavě a ceně musela někde tratit, a bylo to bohužel na hmotnosti, neboť set s kotoučem průměru 160 mm vážil 490 gramů.

A tak Quad přichází s novinkou QHD-5 Dime Pro s jednodílným třmenem a inovovaným ovládáním. Hmotnost kompletu bez kotouče klesla na 290 gramů, vlastní kotouč Pulse XC pak díky větší tloušťce než u konkurence váží 134 gramů. Brzdu je samozřejmě možné doplnit i o mnohem lehčí kotouče, quad si však zakládá právě na bezproblémovosti provozu, kdy se tlustší kotouče během provozu tolik nezahřívají a tudíž ani neohýbají a neškrtají.

O něco vyšší váha, než třeba u nejlehčích brzd Formula R1 s celkovou hmotností 270 g či Avid Ultimate s 330 gramy, je vykoupena větší vyrovnávací nádržkou na radiální brzdové páce. Brzdy Dime Pro také umožňují si přímo za jízdy nastavit zlatavým kolečkem vzdálenost brzdové páčky od řídítek a zlatavou páčkou na pístnici bod kontaktu destiček s kotoučem.brzdy Quad QHD-5 Dime Pro Třmen je vyroben jako jednodílný, a tak pístky překrývá pozlacená šroubovací krytka. Přenosu tepla na kapalinu brání speciální materiál pístků i jejich průměr 23 mm. Nové brzdy by tedy měly nabídnout stejně vysoký výkon. Další výhodou brzd Quad oproti konkurenci je pak možnost si během dlouhých sjezdů upravit chod pák přímo za jízdy podle potřeb jezdce.

Pokud tedy bude brzdná účinnost i odolnost proti přehřívání podobná, jako u brzd Sting Pro, bude se opět jednat o oblíbený model všech agresivněji založených jezdců, kteří dávají přednost výkonu před ultranízkou váhou. Cena na našem trhu by se měla pohybovat pod hranicí tří tisíc korun.

www.katmar.cz

DALŠÍ ČLÁNKY

Nakupujeme (3) - bunda na zimu

Podzim je tady, tak jsme v našem novém seriálu Nakupujeme připravili pár rad, jak si pořídit vhodnou cyklistickou bundu. A přestože jsou…

  • Datum: 06. 12. 2009
  • Kategorie: Technika

Když vás vede sedmsetpětka

Tou nejlepší a nejvybavenější navigací kombinovanou s  cyklocomputerem  pro jízdní kolo je Garmin Edge, model  705. Jeho levnější…

  • Datum: 06. 12. 2009
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru