Od americké značky Lezyne jsme si tentokrát do testu vyžádali skutečně superluxusní přední světlo nazvané Super Drive 1250XXL s cenovkou 3299 korun. Jak jistě správně tušíte, hodnota uvedená v názvu značí maximální výkon v lumenech a na jednodílný „kompaktní“ model bez externí baterie by měl být světelný tok výrazně nadprůměrný. Na tom má největší zásluhu propracovaná optika s trojicí čoček, samostatných parabol a se třemi „chip“ LED diodami. Velmi bytelné tělo ze slitiny hliníku s černou anodizací má po svých stranách podélná chladicí žebra a nahoře standardní spínací tlačítko, sloužící současně jako indikátor dobíjení a aktuálního stavu baterie. Vzadu nalezneme dokonale utěsněný micro-USB konektor pro dobíjení. Vše je výrazně dimenzované, jak materiálově, tak z hlediska provozních podmínek – celkové utěsnění všech částí na nás působí tak, že by světlo svítilo snad i pod vodou. S celkovým bytelným provedením svítilny pak možná není úplně v souladu zdánlivě jednoduchý systém uchycení, ale nenechme se zmást, i ten je naddimenzovaný. Přes použití klasického gumového (děrovaného) pásku je upnutí k řídítkům hodně jisté, ostatně montáž vyžaduje nečekaně dost síly.
Jediným teoretickým minusem světla je jeho hmotnost 268 gramů, která však odráží bytelnost konstrukce. Ta se částečně odráží také na nutnosti silnějšího stisku tlačítka, ať už při aktivaci, či při přepínání jednoho z pěti režimů. Nejdůležitější je zde trojice módů konstantního svícení, kdy dva nejsilnější jsou zcela plnohodnotné pro noční bikové vyjížďky a jízdu terénem prakticky plnohodnotnou rychlostí – jako za dne. Zvlášť v případě nejsilnějšího modu s výstižným označením Overdrive. Naopak nejslabší z těchto tři režimů je o něco nouzovější a hodí se jak na asfaltu, tak při potřebě šetřit baterii. Jízdu terénem při jeho aktivaci je již nutné dost zpomalit. Pokud se budeme bavit o dvojici nejsilnějších modů, které budou také nejčastěji využité, tak celková výdrž baterie na jedno nabití se pohybuje přibližně v rozmezí od jedné a půl do tří hodin. Budeme-li však režimy mezi sebou kombinovat, s využitím blikačky při asfaltových přesunech za šera, výrazně se nám výdrž prodlouží. Při aktivované blikačce, buďto standardní nebo s pomalejším (pulsním) stmíváním a rozsvěcováním, je udávaná výdrž na jedno nabití okolo třiceti hodin, což náš test potvrdil. Integrovaný Li-Ion akumulátor je zkrátka velmi dobře dimenzovaný pro trojici LED diod.
Pochvalu zasluhuje nasvícená plocha, její celková šířka i výraznější střed světelného kuželu. Díky němu světlo svádí k nastavení dosvitu dále před kolem, nežli tomu bývá u podobně výkoných modelů s výrazně jednolitým kuželem. V případě testovaného modelu se však skvěle doplňuje jednolitá, široce nasvětlená plocha a ostrý střed dovolující číst noční terén před námi se značným předstihem. To je naprostý ideál pro svižnou jízdu mimo asfalt. Líbila se nám také možnost bočního natáčení držáku, která přijde vhod třeba ve chvíli, kdy se našemu kolegovi vybije světlo a my potřebujeme nasvítit střed lesní cesty při jízdě ve dvou vedle sebe. Super Drive 1250XXL se
v takový okamžik ukázal jako skvělý parťák, jenž dokáže vytrhnout pověstný trn z paty. V tento okamžik kamarád doslova blahořečil značce Lezyne a pomyslně děkoval, že nám dovozce světlo zapůjčil.
(kad)
V první půlce devadesátých let minulého století se domácí Olpran vyhříval na výsluní, nejen pro začínající bikery doslova představoval…
V případě výběru oleje vhodného pro mazání řetězu je na prvním místě jeho schopnost vydržet na řetězu co nejdéle a nelepit na sebe prach a…