V případě výběru oleje vhodného pro mazání řetězu je na prvním místě jeho schopnost vydržet na řetězu co nejdéle a nelepit na sebe prach a nečistoty. Až potom se možná někdo zajímá o to, zda je produkt biologicky odbouratelný, a jestli za sebou nenecháváme ropnou skvrnu.
Kdo se ale o dopady údržby svého kola na přírodu zajímá, má dnes možnost pořídit řadu produktů, které jsou k přírodě šetrnější. Vyzkoušeli jsme olej Pure Wet Lube, jenž je určený do mokrých podmínek. Pure je přitom řada speciálních maziv na kolo vyrobených s maximálním využitím přírodních a obnovitelných zdrojů, patřící do portfolia anglického výrobce Weldtite.
Wet Lube ve 100ml balení s kapátkem přitom není určený jen k mazání řetězu, ale lze jej na kole použít i na lanka a bovdeny nebo mechanismy řazení. My jsme jej samozřejmě vyzkoušeli na řetězu, kde je to z hlediska zatížení nejnáročnější. Díky vyšší viskozitě lze mazivo velice snadno aplikovat na jednotlivé články řetězu, kam sice dobře zateče, ale ne tak rychle jako řidší maziva. Ideální je tedy aplikace delší dobu před vyjížďkou, aby se mazivo dostalo, kam má.
Namazaný řetěz vydržel v jarním bahně po celou dobu 45km vyjížďky fungovat bez problémů, aniž by začal ševelit díky vyplavení maziva. Po umytí kola ale bylo nutné řetěz znovu ošetřit. Odolnost vůči nalepování nečistot byla poměrně slušná, i když do prašných podmínek už bychom zvolili nějaké více imunní řidší provedení. Ve výsledku tedy je Pure Wet Lube funkčním olejem do mokra, navíc ekologicky šetrným. Cena 169 korun je v tomto segmentu poměrně standardní, navíc tady je určitým bonusem dobrý pocit, že děláme něco pro přírodu.
(už)
Většina světel na kolo nabídne maximálně ostrý a silný světelný kužel, bez ohledu na to, zda by mohl vadit protijedoucím vozidlům či…
Gripy německé značky Ergon jsou obecně střižené tak, aby poskytly vyšší komfort díky tvarování snižujícím tlak na nervy v dlani. Model GA2…