Jistě si vzpomínáte na článek Rok na Cube, kterým jsme vedli dlouhodobý test enduro biku Cube Stereo. No a na tento bike jsme pro tuto sezónu museli nasadit nový řetěz, protože ten první už po necelé tisícovce kilometrů pod měrkou zcela rezignoval.
Těšit se tedy můžete na dlouhodobý test řetězu a kazety značky Sun Race, obojí v devítirychlostním provedení a ve střední cenové hladině. V záloze ještě máme dražší variantu kazety i řetězu tohoto výrobce, nesoucí logo Driven, ale tyto libůstky si necháme pro méně blátivé počasí.
Sun Race sice není u nás tak rozšířená značka komponentů, ale historie této taiwanské firmy sahá do raných sedmdesátých let, kdy přišli s prvními řadicími systémy, aby se postupně firma rozšiřovala, vznikly nové výrobní prostory, centrála v USA a následně koupě anglické „torpédové“ legendy Sturmey-Archer. Dnes patří Sun Race k největším komponentovým firmám na trhu a sortiment zahrnuje jak díly pohonu, brzdy, kliky, osy, tak i řadicí mechanismy pro horská, městská i silniční kola.
Náš test prověří řetěz Sun Race CNM99 s hmotností 272 g (116 článků) a cenou přibližně pět set korun. Tento typ má kvůli hmotnosti duté pokovené čepy a stříbrnou niklovou povrchovou úpravu. Logo značky v podobě vycházejícího slunce nechybí na každém článku a řetěz je dodáván v krabičce spolu se spojovacím čepem s naváděcím trnem. Tedy žádná rychlospojka, takže jsme nepoužili ani nějakou konkurenční, ale vsadili jsme na originální čep. Snýtování proběhlo hladce a první kilometry při testování spoj vydržel a řetěz ukázal precizní chod i pod silovým záběrem a při občasném, ne zrovna „šetrném“ testovacím přeřazení. Uvidíme tedy, kolik kilometrů nám předvede, než bude zralý na výměnu. Posuvné měřítko ukázalo u nového řetězu hodnotu xxxx mm, takže průběh opotřebení budeme pravidelně zaznamenávat.
Společnost řetězu dělá kromě standardních dvou převodníků Shimano 22/36 kazeta Sun Race CSM969 s hliníkovou zajišťovací maticí a ocelovými pastorky bez unašeče. Převodový rozsah 11-32 zubů a odlehčení pastorků otvory dávají výslednou hmotnost 346 gramů. Pastorky jsou navzájem jištěny jediným šroubem a dvojicí vsunutých čepů, takže pro hliníková těla volnoběžných ořechů to nebude zrovna ideální společník. Náš ocelový ořech to ale vzal naprosto bez povšimnutí a první kilometry byl pohyb řetězu po kazetě naprosto plynulý. Mělo by to být zaručeno technologií Super Fluid Drive, takže nehledě na název, prostě to funguje naprosto hladce a přesně v obou směrech. Kazeta s niklovaným povrchem se na pultech pohybuje kolem čtyři sta padesáti korun a jak se osvědčila v průběhu životnosti řetězu, na to si budeme muset všichni chvilku počkat.
(už)
Do nové sezóny přichází domácí Leader Fox s hardtailem Emporia, který je svým osazením i cenou v podstatě topmodelem, tedy pokud nebudeme…
Je to už nějaký ten pátek, co jsme naposledy přinesli kompletní přehled odpružených vidlic na našem trhu. Nabídka je dnes totiž tak široká,…