Většina z nás už netrpělivě vyhlíží začátek té pravé sezóny, kdy bude moci odhodit teplé čapáky, případně návleky a vyrazit naplno, aniž bychom se vrátili domů zablácení od hlavy až k patě. Zatím ale střídáme jarní bláto s občasnou sněhovou přeháňkou a očista kola po každé jízdě je doslova nutnost.
Aby nebylo při čištění kola nic opomenuto, vyplatí se pořídit si speciální čisticí prostředky, ať už na rám či komponenty, které přicházejí do styku s olejem. Sada pro kompletní údržbu kola Dirtwash Starter Kit pak obsahuje naprosto vše, co je potřebné k umytí kola, ale i jeho následné přípravě na další vyjížďku. V plastové 200ml dóze s mechanickým rozprašovačem je zde čistič Bike Cleaner na rám a méně znečištěné partie kola, který celkem snadno odstraňuje z rámu bláto a nečistoty. Pro zamaštěné komponenty pohonu je určeno 100ml balení citrusového odmašťovače Citrus Degreaser, opět s mechanickým rozprašovačem s pojistkou. Aplikace na znečištěnou kazetu znamenala nejdříve příjemný citrusový odér a po pár minutách pak snadné opláchnutí mastnoty z kazety, případně opakovanou aplikaci odmašťovače pro dokonalou očistu.
Rám pak stačí opláchnout přiloženou houbou a osušit, abychom mohli aplikovat Protect & Shine Spray, což je bílá tekutina ve 100ml rozprašovači, kterou stačí lehce nastříkat na rám a rozleštit. Na matové barvě to není úplně dokonale vidět, ale na lesklém laku zůstane jemný film, po kterém krásně stéká voda a bláto pak na další vyjížďce tak dobře nedrží a snadněji se smývá. Naleštěné kolo už jen stačí namazat, což obstarává 50ml olej Weldtite TF2 v univerzálním složení pro většinu povětrnostních podmínek. Kapátkem jej lze snadno aplikovat na řetěz, jeho konzistence patří ke středně hustým, takže docela dlouho vydrží.
Za 449 korun tedy kompletní sada pro péči o kolo a chybí snad jen silikonový olej pro ošetření kluzáků vidlice či pístu tlumiče, ale to už bychom chtěli příliš. Takhle to pro důkladnou očistu a nakonzervování jak pohonu, tak povrchové úpravy rámu bohatě stačí.
(už)
V prvním dílu našeho rádce pro koupi kola z druhé ruky, v minulém vydání Cykloservisu, jsme se zaměřili především na jednání s prodávajícím…
Nejhorší, co se vám může stát, když zůstanete s píchlým kolem na asfaltu uprostřed polí nebo na horském kole uprostřed lesa, je zjištění,…