Odpružená vidlice je poměrně složitá záležitost. Samozřejmě tehdy, pokud se nejedná o vidlici v té nejnižší cenové kategorii, kde není k seřízení takřka nic, nebo vůbec nic. Podle průzkumu 50% cyklistů vůbec netuší, jak správně vidlici seřídit, jak ji nastavit, aby pružila tak jak má. Mnozí vůbec netuší, jaký tlak má ve vidlici být, co to je regulace odskoku, tlumení nebo seřízení citlivosti stlačení. Mají na svém kole velmi drahé výrobky, ale špatně seřízené. Pokud i vy tápete a rádi byste se o své vidlici dozvěděli i něco více, než je její cena, barva a váha, sledujte náš seriál "Seřiďte si vidlici", který začíná v Cykloservisu č. 18 a který je právě na pultech prodejen. Začneme obecnějšími pojmy, vysvětlíme některá názvosloví a postupně budeme přecházet k jednotlivým značkám vidlic a systémům, protože ta "hejblátka", kterými se vidlice nastavuje, jsou často na rozdílných místech a může se s nimi pracovat odlišně. Ukážeme si praktické fígle při nastavování a samozřejmě si popíšeme jak nastavovat pro různé povrchy a požadavky jednotlivých jezdců. Sledujte náš jedinečný seriál, ve kterém se dozvíte o správném chodu vidlic úplně vše, nebo skoro vše.
Přesně takovýto rázný pokyn by měl zahájit jízdu s novou vidlicí, případně s vidlicí po delší pauze či po změně tlaku podle hmotnosti…
V úvodním dílu našeho seriálu o odpružených vidlicích a jejich správné funkci jsme si jednoduše popsali konstrukci vidlice a jednotlivé…