Americký výrobce kol Specialized a S-Works v rámci celosvětové prezentace představil své novinky pro rok 2010. Mezi ty nejzásadnější patří nově použití tlumičů od firmy Fox a zcela nové rámy u řad StumpJumper, Enduro a Tarmac SL.
Tradiční allmountainové kolo StumpJumper FSR má nově zdvih 140 mm a i přes zvýšení zdvihu o dva centimetry je opět ještě lehčí. Nejvyšší model z řady S-Works totiž váží pouhých 10,7 kg. Přitom se na něm mnohem lépe stoupá a zároveň „stumpy“ přináší mnohem více bezpečí a zábavy cestou dolů. Zcela nové rámy dostal i pevný model Stumpjumper, obě verze pak budou dostupné i v devětadvacetipalcové variantě.
Zcela nový rám má také Enduro, které povyrostlo na 160 mm zdvihu. Jak jsme se během představení a testování přesvědčili, S-Works Enduro váží i s pedály 13,2 kg, a to včetně polohovací teleskopické sedlovky Command Post. Ta jezdci umožní zasunout sedlo níže, aby ve sjezdu nepřekáželo.
Rám závodního kola pro XC Epic byl představen vloni a plně se osvědčil, takže nebylo potřeba jej přepracovávat. Jedinou změnou je tedy výměna tlumiče za model z dílny Foxu a použití již pouze dvoupřevodníku a desetikolečka. Odlehčení přináší komponenty kokpitu a celé kolo Epic S-Works tak váží 9,7 kg.
Velmi příznivé budou ceny kol, které budou opět nižší než letos. Například řady Pitch a FSR XC budou řádově o tři až pět tisíc levnější. Více informací i s našimi poznatky a dojmy z jízdy se dozvíte v zářijovém čísle Cykloservisu.
(mig)
Výběr vhodného sedla při koupi kola jsme si už probrali, takže co je na řadě hned po sedacím ústrojí? Správně tušíte, že rukojeti, nebo…
Skládací kola jsou čím dál více vidět. Jistě, zatvrzelému bikerovi, který chce lámat po lesích rekordy asi nic moc neřeknou. Ale pokud…