Produkty německé značky Sonax znají především automobilisté, pro které vyrábí už od roku 1950 širokou řadu speciální autokosmetiky. Ať už jsou to čističe, leštěnky nebo ochranné filmy na lakované povrchy, Sonax je prostě ve světě autokosmetiky pojmem. Nyní si jeho produkty mohou dopřát i cyklisté, protože nabízí čisticí, ochranné i mazací prostředky pro kola a elektrokola.
Vyzkoušeli jsme aktuálně asi nejužitečnější prostředek, kterým je Sonax Bike Reiniger, tedy čistič na kolo. Praktické 750ml balení za 300 korun s mechanickým rozprašovačem má jednoduchou pojistku proti nechtěnému úniku kapaliny a velice dobře padne do ruky. Prostředek je určen k čištění nejen lakovaných dílů kola, ale také k rozpouštění starých maziv, pryskyřic a větších nečistot. Neobsahuje rozpouštědla, takže by neměl být tak agresivní, ale samozřejmě obsahuje některé povrchově aktivní látky, takže je dostatečně účinný. To jsme vyzkoušeli jednak na rámu znečištěném zaschlým blátem a pak na kazetě a starém převodníku se zatuhlými zbytky maziva a šmíru. Aplikace je snadná, stačí nastříkat na povrch součástek a nechat pět až deset minut působit. Těch pět minut minimálně se vyplatí, když jsme zkoušeli opláchnout třeba kazetu dřív, nebyl efekt takový, jako když čistič působil déle. Samozřejmě že na čištěném povrchu nesmí zaschnout, ale delší doba působení je lepší. Na rámu odstranil bláto naprosto perfektně, co se týče celkového čištění kazety a převodníku, museli jsme sice použít mechanického pomocníka v podobě štětky, ale mazivo bylo rozpuštěné velice dobře. Nebylo tedy nutné aplikovat zbytečně velké množství čističe, protože s nečistotami si poradí. Není ale zbytečně agresivní, takže s ním lze ošetřit i sedlo nebo gripy, jejichž povrch nepoškodí.
(už)
Někomu vyhovují ostře střižené elektrobiky, jiný by zase rád klidnější projev elektromotoru s méně agresivní akcelerací. Přesně pro takovou…
Jestliže se v minulosti například Niner věnoval výhradně devětadvacítkovým kolům, tak podobnou filozofii razí francouzská značka Moustache,…