Domácí společnost Cyklospeciality má v nabídce samé šikovné věcičky, jednou z nich je například superlehký skládací blatník Musguard v předním i zadním provedení. Je vyrobený ze silné plastové fólie a smotaný do ruličky nezabere prakticky žádné místo. Výborně se proto hodí pro všechny možné cestovatele, včetně dálkových jezdců a dobrodruhů, a samozřejmě i pro běžné cykloturisty, kteří z jakéhokoli důvodu nechtějí kompletně vybavené kolo, osazené standardními dlouhými blatníky. Vyzkoušeli jsme přední variantu, určenou pro montáž na spodní trubku.
Přestože Musguard (nejde o překlep, skutečně ne „mudguard“) působí možná na první pohled trochu nouzově, v praxi překvapí svou plnohodnotnou funkcí, kdy až nečekaně dobře ochrání jezdce před vodou odstřikující od předního kola. Samozřejmě kdyby zasahoval ještě více dopředu, odvedl by svou službu prakticky srovnatelně s klasickými dlouhými blatníky, ale to po něm nemůžeme chtít. Vzhledem k velmi rychlé montáži a skoro nulové váze je jeho funkce opravdu vynikající, zvlášť zkombinujeme-li jej s rámem s mohutnější spodní trubkou.
Přibližně třiceticentimetrová délka blatníku po rozrolování vybízí k laborování s nejoptimálnějším umístěním na dolní trubku. Ovšem záhy zjistíme, že obrázek v návodu, nabádající k připnutí přibližně do třetiny spodní trubky, má svůj důvod a právě v tomto místě blatník nejlépe ochrání většinu našeho těla. Stačí tedy blatníček rozrolovat, spodní část prohnout podélně uprostřed a horní na opačnou stranu, ve dvou šikmých lomech. Tím se blatník za prvé zpevní a za druhé upraví pro usazení na spodní trubku. K montáži poslouží pásek se suchým zipem a silikonovým protiskluzovým povrchem, dokonale zabraňujícím nejen nežádoucímu přetáčení, ale také posunu po spodní trubce směrem dolů. Po odejmutí z kola je při následném stočení do ruličky zapotřebí dodržet původní směr, abychom blatníček nepoškodili. Jednoduché a funkční řešení, za které musíme slovinského výrobce pochválit.
Cena předního blatníčku Musguard je 390 korun. V nabídce je i zmíněné zadní provedení, řešené téměř identicky s tím předním. Bonusem je celá řada barevných variant.
(kad)
Výkon brzd, váhání mezi organickými či sintrovanými destičkami, volba většího průměru kotouče, sázka na účinnější brzdy a nakonec přechod…
Řešíme jedenáctkové nebo dvanáctkové sady pohonu, přehazovačky a délku jejich ramínka, kvalitu řetězů, a přitom dost často zapomínáme na…