Americký výrobce odpružení Rock Shox, jemuž ochranná náruč koncernu Sram evidentně svědčí, představil k 10. výročí existence XC vidlice SID její novou verzi. A nezůstal kámen na kameni.

Jak to bylo
V průběhu času si SID prošel několika vývojovými fázemi, dokonce se objevila i dvojkorunková verze pro freeride se 100 mm zdvihu, ale základní šasi se nezměnilo. 80 nebo 100 mm zdvihu, 28,6 mm tenké vnitřní nohy, vzduchový dvojkomorový systém a hlavně hmotnost okolo 1300 gramů byly po léta dostatečnými argumenty pro závodní použití. Jediným neduhem však byla nízká tuhost ve spojení s kotoučovou brzdou, takže bylo třeba vidlici zesílit, ale zároveň nesměla nabrat příliš mnoho gramů navíc.
největší pokrok v technologiích je vidět na kluzácích. U jejich designování se vycházelo z tvaru nohou používaných u freeridových vidlic Totem a Lyric, a tak v místech, kde jsou uvnitř kluzná pouzdra, najdeme vnější zesílení. U nejdražšího modelu SID World Cup je toto místo dokonce zesíleno vrstvou karbonu. SID 2008 je tak ještě tužší, než Reba World Cup, přičemž jeho hmotnost je o sto gramů nižší. Toho se podařilo dosáhnout mimo jiné i tím, že vnitřní nohy jsou kratší, než u reby. Díky tomu je kratší celý vnitřní systém a spodní část kluzáků je dutá. Celková hmotnost nejlehčího modelu SID World Cup je ohlášena na 1440 gramů.Přejme tedy novému SIDu hodně úspěchů do života.
(mig)
V našich článcích tištěného vydání Cykloservisu o posezónních či předsezónních servisech kola nebo vidlic se vždy věnujeme nějaké základní…
V dalším pokračování našeho servisního seriálu o vidlicích se podíváme na průkopníka odpružení, značku Rock Shox. Její vidlice RS 1, byla…


