Sedlo Longus 3D Comfor je zde primárně pro cykloturisty, ale i pro sportovnější jezdce vyžadující maximální možný komfort posedu. Ten je zde zajištěn celou řadou obvyklých i méně obvyklých konstrukčních řešení a výsledek je hodně povedený. Navíc je sedlo nabízeno ve čtyřech různých šířkách, a to s označením S, M, L nebo XL, takže si každý vybere adekvátní variantu vzhledem k vlastním požadavkům na pohodlí a především ve vztahu ke konkrétním anatomickým parametrům, tedy primárně k rozestupu sedacích kostí. Tato novinka v kolekci značky však nadále nabízí to, na co jsme si u Longusu zvykli, tedy lákavý poměr cena/výkon. V cenové relaci okolo 450 až 490 korun budeme jen těžko hledat ještě pohodlnější sedlo.
Které konstrukční prvky jsou zde pro výsledný komfort tak zásadní? Jedním z nejdůležitějších, samozřejmě vedle samotného tvaru, je použitá výplň – v tomto případě aktivní pěnovina a s ní provázaná technologie Memory Foam Zones. Co to v praxi přesně znamená? To, že v partiích, s nimiž jsme při sezení na kole primárně ve styku, je pod potahem použita vrstva s ultraměkké pěny, která má schopnost nejen tlumit otřesy, ale především se plně přizpůsobit našemu tělu. V podstatě by se dalo říci, že se sedlo a jeho výplň přesně vytvarují v závislosti na liniích naší sedací partie. Ostatně Longus to sám demonstruje na menším světle modrém puku, který je vždy přilepen na každém blistru balení sedla 3D Comfor. A již při prvotním zmáčknutí tohoto ultraměkkého puku zjistíme, že návrat materiálu do svého původního tvaru je velmi pozvolný – tlumení a tvarové přizpůsobení jsou zde zkrátka dokonalé. Přesně to stejné se děje i pod potahem sedla.
Díky těmto zónám, využívajícím paměťovou funkci pěny, má navíc sedlo schopnost přizpůsobit se i stylu jízdy, tedy sportovnějšímu či naopak vzpřímenému posedu. Nicméně jsou zde ještě další konstrukční řešení, která mají zásadní vliv na výsledné pohodlí. Jedním z nich je Dual Density, tedy použití dvou různých hustot, či spíše tuhostí výplně. Ona paměťová pěna by totiž nebyla vhodná na celé sedlo a středová partie, špička či svažující se bočnice jsou již z pohledu výplně klasické, byť opět výrazně měkčené. Posledním prvkem navyšujícím komfort je takzvaný Flex Point, což je řešení, které známe například od značky WTB. Jedná se o dvojici pružných dílů zasazených přímo do nylonového skeletu sedla, který má tudíž po zatížení shora schopnost výrazně vertikálně propružit. Na fotkách jsou tyto tyrkysově modré plochy zespodu sedla dobře patrné. Ve středové části pak najdeme ve skeletu podlouhlý otvor, použitý z téhož důvodu, přičemž shora nad ním se po celé délce sedla nachází osvědčený žlábek, tedy další z prvků snižujících tlak na citlivé partie jezdce.
Když se všechna výše popsaná konstrukční řešení sečtou, výsledkem je sedlo, které bude jezdce doslova rozmazlovat. Jistě, není to nic pro závodníky, ale pokud některý hobby jezdec či cykloturista trpí u standardních sedel na otlaky, Longus 3D Comfor bude jistě řešením. Hmotnost 365 gramů představuje mezi podobně pohodlnými, cenově dostupnými modely spíše lepší průměr. Jediným
detailem, který nám u sedla maličko scházel, bylo plastové přesazení bočnic, tedy ochrana před odřením třeba při nešetrném opírání kola na omítku domu. Za velké plus považujeme již zmíněnou nabídku čtveřice variant, přičemž S je široké 138 milimetrů, M má 158 mm, u L naměříme šířku 167 a u XL pak 183 milimetrů. Varianta S je tedy nejsportovnější, současně je i tak z hlediska pohodlí výrazně nadstandardní. Naopak XL si nejspíš osadí jezdci trochu korpulentnějších postav na komfortní cestovní či městská kola. U modelu 3D Comfor si zkrátka vybere každý, kdo hledá maximum pohodlí.
(kad)
Sada lehkých dlouhých blatníků Force 36 Aluflex je ideálním řešením pro stavbu silničního „zimáku“, kdy se danému tématu věnujeme v…
Funkční a bezpečné prodloužení sloupku vidlice, to je jistě myšlenka, s níž se zabýval nejeden biker či silničář – ať už z důvodu nastavení…