logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Blatníky Force 36 Aluflex

Blatníky Force 36 Aluflex

Sada lehkých dlouhých blatníků Force 36 Aluflex je ideálním řešením pro stavbu silničního „zimáku“, kdy se danému tématu věnujeme v samostatném článku v tomto čísle. Testované blatníky jsou hodně odolné a precizně zpracované, přitom s cenovkou 399 korun za celou sadu je považujeme za ideál z hledisku poměru cena/výkon.

Zimákem, tedy tréninkovým kolem do mokra a zimní sloty, se v tomto případě stal postarší Cannondale CAAD4 Saeco Team Replica s nezdolným osazením Shimano Ultegra. Sice rám samotný není díky kratší zadní stavbě a absenci spodního můstku optimální pro stavbu zimáku, neboť s tím vším souvisí pracnější montáž zadního blatníku, pro nějž zde není nadbytek prostoru,ale i tak je výsledek skvěle funkční a kvalitní zimák je na světě.

Zpět ale k blatníkům Force. Hmotnost celé sestavy je příznivých 540 gramů, samotné blatníky jsou vyrobeny z velmi odolného, poměrně houževnatého PET materiálu, navíc s vnitřní výztuhou z tenké hliníkové fólie. Šířka blatníků byla v našem případě 36 milimetrů, což považujeme za ideál pro klasické silniční kolo, ale blatníky si dobře poradí i s obutím šíře 25 nebo dokonce 28 milimetrů. V nabídce je i užší 31mm provedení, případně modely se šířkou 48 nebo 58 milimetrů. Vzpěry blatníků jsou nerezové a totéž platí o všech dalších částech, tedy plechových nýtovaných úchytech i šroubcích, s jejichž pomocí provedeme přesné nastavení výšky blatníků a jejich vystředění. Potěšilo nás, jak precizně byly nové blatníky zabaleny, plechové úchyty totiž byly potaženy průhlednou samolepící fólií, aby nedošlo k odření blatníků při transportu. Na zadním blatníku nechybí reflexní nálepka s logem Force, pamatováno bylo i na bezpečnost.

Instalace není nijak složitá, pouze je nutné mít buďto rám a vidlici se závity u patek, případně je dovybavit plastovými objímkami, což byl náš případ. Přední blatník se kupodivu krásně vešel i do karbonové přední vidlice Time, respektive do prostoru mezi její korunkou a pláštěm. U zadního blatníku je zapotřebí nejprve přichytit plechový úchyt, s jehož pomocí blatník usadíme pod brzdovou čelist. S úchytem můžeme libovolně hýbat a jeho pozici přizpůsobit konkrétnímu rámu, tedy vzdálenosti mezi oběma můstky. Pak pouze tento úchyt zmáčkneme kleštěmi k tělu blatníku. Jelikož náš rám nedisponoval spodním můstkem zadní stavby a protože jsme současně potřebovali blatník co nejvíce namáčknout k objímce přesmykače, nainstalovali jsme zde ještě plastovou objímku navíc okolo sedlové trubky, kde jsme blatník ve dvou místech provrtali a objímku stáhli dvojicí šroubků. Materiál blatníku působí hodně odolně, takže jsme ze zmíněného neoriginálního zákroku neměli strach a vše drží velmi jistě. Pak už přišly ke slovu námi instalované plastové objímky nad patkami a poté již montáž kovových vzpěr, jejich nastrčení do průchozích šroubků a plechových úchytů. Utažení matiček lze provést hodně silně, ovšem před tím je dobré blatníky precizně vystředit. Posledním krokem je zaříznutí přebytečné délky vzpěr, jež jsme provedli úhlovou bruskou s řezným kotoučem, přičemž na konce vzpěr se poté nasadí už jen malé plastové koncovky, dodávané v setu s blatníky.

Jelikož jsme stavěli klasického silničního zimáka, ještě jsme vše doplnili neoriginální přední zástěrkou. Sice decentnímu vzhledu blatníků Force právě neprospěla, ovšem je praktická, pakliže bude na silnici hodně mokro. Z naší vlastní zkušenosti je dobré, aby byla tato zástěrka lehce tvarově poddajná, abychom blatníku zbytečně neublížili, pokud budeme třeba sjíždět v pomalejší rychlosti z vyššího obrubníku. Případně je možné provést její uchycení pružně, což je případ i našeho zimáku. Délka zadního blatníku je nadstandardní, takže zde není zástěrka potřeba, byť pro skupinové tréninky bychom ji doplnili.

Tolik k jednoduchému přetvoření postaršího Cannondalu na plnohodnotného silničního zimáka. Můžete se inspirovat.

(kad)

DALŠÍ ČLÁNKY

Šikovný adaptér BBB

Funkční a bezpečné prodloužení sloupku vidlice, to je jistě myšlenka, s níž se zabýval nejeden biker či silničář – ať už z důvodu nastavení…

  • Datum: 09. 04. 2021
  • Kategorie: Technika

Celoodpružené kolo pro pohodovou jízdu (PR)

Patříte k cyklistům, kteří se vyžívají v náročných trailech s překážkami, kameny a dropy? V tom případě budete potřebovat celoodpružené…

  • Datum: 12. 04. 2021
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru