Italskou značku Salice jistě nemusíme představovat, logo tohoto výrobce cyklistických brýlí známe nejen z profipelotonu. Model s označením 018 je novinkou nabídky, přičemž my jsme jej vyzkoušeli ve verzi s dodatkem „Ita“ a s tím spojenou zeleno-bílo-červenou trikolorou na středu rámečku. Jistě, jedná se o vyšší třídu a s nadstandardním provedením souvisí také cenovka od 2690 korun - ovšem vytvarováním rámečku a usazením na obličeji patří brýle, podle nás,.k tomu nejlepšímu. Nemalou výhodu spatřujeme i ve tvarové univerzalitě vycházející hlavně z flexibility konstrukce. Užší obličej, širší obličej i cokoli mezi tím – se vším by si model Salice 018 měl poradit. Přesto je to však hlavně design, co na první pohled zaujme.
Výše zmíněná cena zahrnuje trojici výměnných zorníků, pevné transportní pouzdro a jemný hadřík na leštění skel. Značná variabilita v závislosti na počasí a světelných podmínkách je zde tedy doplněna variabilitou designovou. Nevšedním, charakteristickým prvkem je nejen ostré lomení vnější hrany skel, ale hlavně tenký rámeček, jejž na celý obvod volného zakončení zorníků nacvakneme. Tento rámeček je vyroben ze shodného materiálu jako horní nosná část obruby, je tedy velmi houževnatý, a při výměně nehrozí jeho poškození, ani přes preferovaný konstrukční minimalismus. Současně je pouze na nás, zda spodní rámeček nasadíme, či nikoli. Jeho případná absence nepůsobí jakkoli nekompletně a čtveřice decentních výstupků na hraně skel je snadno přehlédnutelná, takže třeba na silniční kolo si můžeme spodní díl rámečku nasadit, a do terénu odejmout. Zvlášť pokud mimo asfalt rádi používáme čirá či oranžová skla, můžeme si jejich výměnu ulehčit tím, že dolní rámeček necháme trvale nasazený na kouřových zornících s modře zrcadlovým zabarvením. Na nichž ostatně bílý rámeček testovaného modelu současně vypadal nejlépe.
Příjemné usazení na obličeji podpořil nejen ideálně vytvarovaný nánosník, ale také dokonale flexibilní provedení zadní části sklopných nožiček, o jejichž přítomnosti uživatel vůbec neví. Stejně důležitým prvkem je celková plocha skel, především jejich výška, zabraňující foukání do očí při vysoké rychlosti ve sjezdech. Přesto spodní okraj zůstává dostatečně daleko od lícních kostí a tváří, takže ideál. Design brýlí nebyl zkrátka preferován na úkor čehokoli jiného a dokonce ani na vyloženě úzkém obličeji brýle nepůsobí jakkoli nepatřičně, což se o mnoha konkurenčních „designovkách“ říci poměrně často nedá.
Chválíme snadnou výměnu skel, nevyžadující nadměrnou sílu či přemýšlení, v kterých místech že jsou umístěny západky. Samotná skla jsou osvědčenou klasikou, což platí hlavně o čirých či oranžových. Ta třetí, s označením RW Blue, jsou kouřová, s velmi příjemným modrozeleným zabarvením a atraktivní zrcadlovou vnější vrstvou.
U brýlí Salice 018 je možné vybírat z několika barevných variant, ať už s italskou trikolorou, nebo bez ní. V nabídce jsou také verze se špičkovými samozabarvovacími skly CRX.
(kad)
Jezdíte po městě? Vlastně každý jezdí po městě. Možná zatoužíte po přilbě Haven Luminate Trafic, která má integrované osvětlení po celém…
Podtitulkem tohoto testu by mohlo být: „Uvidíte svět dorůžova!“ Brýle 3F Levity s kódovým označením 1710 totiž disponují samozabarvovacími…