logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Rychlé sedlo

Rychlé sedlo

RavX Speed X

Sedlo s rychlostí v názvu, to je model RavX Speed X, který během našeho testu jasně dostál svému jménu. Plochý tvar sedla s nízkou špičkou a ostřejším zakončením vzadu už na pohled evokuje rychlost. Titanové ližiny, tuhá skořepina a středně tvrdé polstrování, to jsou atributy, které rozhodně nepatří modelu pro výletníky. Testovaný kousek má délku 280 mm, šířku 130 mm a hmotnost 210 gramů, to vše za cenu 1 590 korun.

RavX Speed X

Skořepina má vpředu zespodu otvor, který nezasahuje skrz polstrování na povrch, ale je určen pouze pro odlehčení citlivých partií. Pod zadní sedací plochou je skořepina proříznuta a spojena měkčím typem plastu, kvůli lepší pružnosti a absorpci rázů. Potah ze syntetické kůže má mělký kanálek v zadní středové části a po celé ploše výrazné plastické vzory. Na bocích jsou panely z hrubšího přilnavého materiálu.

Posed je už na první dojem hodně sportovní, sedlo není žádné extra pohodlné křesílko. Tvarově si na něj jezdec poměrně rychle zvykne, ale je třeba si najít tu správnou polohu. Vzhledem k výraznější délce sedla to svádí k posedu více vpředu, kdy jezdec tolik nevyužije tlumicí potenciál zadních partií. Ideální je tedy posunout sedlo v zámku nepatrně dopředu, aby byl přirozený posed stejný vzhledem k rámu, ale na sedle už více vzadu na měkčích partiích.

Celkový tvar nabídl přiměřený komfort a i přes nepatrně širší špičku při šlapání nijak neobtěžoval. Naopak díky šířce špičky a celkové délce sedla bylo možné ve stoupáních výrazně přesunout těžiště dopředu.

Nicméně tento model bychom nasadili spíše na silniční kolo nebo na závodní XC stroj. Pro dlouhé maratonské zápolení by to chtělo nepatrně komfortnější provedení. Kdo ale vyznává tvrdší, dobře střižené kousky, tomu bude tento model rozhodně sedět. Vyrábí se i v bílém provedení.

(už)

Plusy: délka, tvar, hmotnost

Minusy: menší komfort

DALŠÍ ČLÁNKY

Vetřelec od Topeak

V Cykloservisu 8/2011 jsme uvedli srovnávací test podsedlových brašniček a pokud si pamatujete, jedním z pomocníků, který měřil vnitřní…

  • Datum: 29. 06. 2011
  • Kategorie: Technika

Švýcarský All Mountain

Vidlice švýcarské značky DT Swiss patří nejen díky jejich původní produkci u anglického výrobce Pace k exkluzivnějšímu zboží. Originálně…

  • Datum: 07. 07. 2011
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Ředitel, šéfredaktor a inzerce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Adresa

Žirovnická 2389
Praha 10, 106 00

Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2023. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru