logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Servis kol
  • Rovnač rámů od SuperB

Rovnač rámů od SuperB

Ocelový rám, pro někoho archaismus, pro jiného aktuální trend a nezbytnost. Každopádně rám z materiálu, jenž pro opravu nevyžaduje kosmické technologie a v případě drobných zásahů nehrozí nějaké velké riziko jako u hliníku či karbonu. Tedy přesněji, karbon vám opraví jen zručný karbonář a hliník po jakémkoliv rovnání či svařování výrazně změní svoje vlastnosti. Stará dobrá ocel tak má co nabídnout, pro její opravy lze využít i nářadí, které s karbonem a hliníkem ztratilo smysl.

Dost chození kolem horké kaše nebo spíš ocelového rámu a přiznávám, že renovace poškozené ocelové silničky si vyžádala drobné servisní zásahy do rámu (tedy mimo lakování), včetně úpravy rozchodu zadních patek na správnou hodnotu. Jistě, můžete za to vzít a jednoduše ohnout řetězové vzpěry k sobě, ale to buď ohnete moc, nebo málo, přitom na to existuje speciální nástroj. Superb TB-1944 je rovnač pevných rámů nebo pevných vidlic (doporučeno striktně pro ocel), jenž dvojicí pogumovaných čepů stahovaných proti sobě závitnicí umí ramena zadní stavby stáhnout k sobě, nebo je naopak roztáhnout na požadovaný rozměr. Dva hliníkové díly mají na konci pogumovaný čep a jsou propojené závitnicí a pod ní vodicí tyčkou. Jeden z dílů má pak vespod ještě pogumovanou rukojeť, druhý na boku v závitnici ukončení pro 8mm imbusový klíč. Pogumované čepy tak lze nasunout mezi řetězové vzpěry či nohy vidlice, případně tyto mezi čepy sevřít a zajištěním rukojeti a současně povolováním, či naopak stahováním závitnice upravit postupnými kroky rozteč.

Funguje to jednoduše, a jelikož čepy nejsou určené pro instalaci do patek namísto osy náboje, lze si v podstatě s rozsahem klíče pomoci u silniční klasiky i u současných boostových oceláků pro trailové dovádění. Minimální vnitřní rozteč klíče je 75 milimetrů, maximální pak 130 milimetrů. Vnější rozsah je 100 až 150 milimetrů, takže zde v podstatě neexistuje omezení, tedy vyjma fatbiků s extra rozestupem vzpěr. Práce s nástrojem je opravdu jednoduchá a pogumované čepy držely na rámu docela jistě i při otáčení imbusem, takže žádné další přidržování nebylo nutné. Za přibližně pětistovku je tenhle nástroj dobrým pomocníkem, tedy v případě, že to s ocelí a jejími úpravami myslíte vážně.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Aby to nedrhlo, X-Sauce Smooth Seal Lube

Tohle platí jak v manželství, tak v partnerském životě a v cyklistice taky, tedy pokud vozíte odpruženou vidlici, tlumič nebo teleskopickou…

  • Datum: 17. 05. 2022
  • Kategorie: Servis kol

Bomba na bezdušáky

Nahození bezdušového pláště na ráfek vyžaduje velký objem vzduchu v co nejkratším čase, prostě tlakovou vlnu. Buď máte ideální kombinaci…

  • Datum: 21. 06. 2022
  • Kategorie: Servis kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru