Testování řetězu je vždy trochu ošemetná záležitost, protože jeho životnost vždycky razantně ovlivní jeho čistota a kvalita namazání. Redakční mullet ale vloni opanoval řetěz KMC DLC 11 Celeste v barevném provedení a kdo zná značku Bianchi, tak právě Celeste je jejich typický lehce tyrkysový odstín.
Řetěz v luxusním balení v dárkové kazetě má několik zajímavých technologických řešení, z nichž asi nejzásadnější je duté provedení jak čepů, tak vnějších i vnitřních článků. Díky odlehčení tak 116 článků ukázalo na váze 240 gramů. Vnitřní články i čepy mají samozřejmě celeste odstín, vnější jsou černé, což zajišťuje Titanium-Carbon-Nitride technologie jejich povrchové úpravy. Ta by měla zajistit lepší kluzné vlastnosti a hladší pohyb po kazetě. Pro životnost pak hovoří i technologie extrémního vytvrzení samotného základního materiálu pro vysoký nájezd. Tvar řetězu využívá pro značku typický XX-Bridge profil vnějších článků, což by zase mělo zajistit lepší řazení, a samozřejmě, že řetěz není směrový, takže je jedno, jak jej nasadíte. Cena testované verze je 2590 korun, což rozhodně není málo, a řadí ji tak mezi top provedení.
Když jsme kdysi testovali jiný řetěz stejné značky, překvapila nás hodnota nového řetězu skoro o pět desetin milimetru pod obecně udávaný rozměr 132,2 milimetru, který je výchozím pro většinu řetězů. Tady byl základní rozměr u nového řetězu téměř standardních 132,12 mm, takže zvládl i nepatrně opotřebené ozubení nejmenších pastorků, což u menší délky bývá jasný problém. Rychlospojka MissingLink funguje spolehlivě a ani opakované použití kvůli několikerému praní řetězu kvůli přechodu z klasického maziva na vosk její spolehlivost nesnížilo. Co musíme ocenit, to je rychlost a preciznost řazení, s jakou se řetěz po kazetě pohyboval. Obavy, zda odlehčující otvory v článcích a duté čepy nebudou na metrákového jezdce a většinou jen terénní využití kola trochu málo, se nepotvrdily. Řetěz se ani při trochu drsnějším řazení neohnul, neroznýtoval, ale fungoval spolehlivě. V blátě pak boční otvory fungují trochu i jako únikové pro bláto, ale celkově nemáme k řazení žádnou výtku. Povrchová úprava samozřejmě vzbuzuje zvědavost, cena pak ale tytéž zvědavce trochu odradila. A teď to hlavní, nájezd.
První desetinu milimetru ztratil řetěz poměrně rychle, po nějakých třech stovkách kilometrů, a další desetina zmizela po téměř shodném nájezdu. Pak už ale řetěz takovou ztrátu nevykazoval a na tisícovce kilometrů ukázala digitální posuvka hodnotu 132,36. Další pětistovka kilometrů dostala řetěz na finálních 132,54 milimetrů, takže by ještě chvilku mohl šlapat, ale kvůli kazetě už raději ne. Je tedy nájezd v rozmezí 1500-2000 kilometrů nad očekávání, nebo spíše standardní? S ohledem na cenu bychom možná čekali víc, ale je třeba podotknout, že kolo nejezdilo moc po rovinách a ne zrovna v čistém terénu. Skvělý je projev řetězu při řazení i odolnost povrchové úpravy nebo funkčnost spojky. Nájezdem to sice není tak ohromující, ale zároveň to s ohledem na perfektní hmotnost není vůbec špatné. Doladit tedy kolo ještě barvou řetězu nemusí v tomto případě znamenat příplatek jen za „parádu“, ale i docela dlouho vydrží nejen barva, ale i řetěz samotný.
(už)
Jen těžko bychom dnes hledali značku, jejíž sortiment cyklistických doplňků postrádá bikepackingové brašny. Ani domácí Force není výjimkou…
Testovali jsme hodinky Garmin Epix Pro, novou generaci. To nejsou hodinky, to je doslova vesmírné řídící středisko koncentrované na zápěstí…