logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Force Adventure, bikepackingová brašna

Force Adventure, bikepackingová brašna

Datum: 26. 07. 2023

Jen těžko bychom dnes hledali značku, jejíž sortiment cyklistických doplňků postrádá bikepackingové brašny. Ani domácí Force není výjimkou a k celé řadě podsedlovek, rámovek, nosičovek a dalších typů brašen a brašniček přidávají bikepackingovou řadu Adventure. Ta zahrnuje několik typů a provedení, my jsme ale otestovali větší ze dvou rámových brašen a totéž z podsedlových variant.

Rámovka Force Adventure s kódovým označením 896049 stojí těsně pod tisíc korun a jde o brašnu střední velikosti, která počítá s dvojicí nebo alespoň jedním košíkem na bidon, takže nevyplní většinu rámového prostoru. Zásadní pro její využití je rozměr rámu, protože brašna má délku 50, šířku 7 a výška 12,5 centimetru, takže ne do každého rámu se na délku vejde. Je ušita z voděodolného materiálu Tarpaulin, ale švy nejsou svařované, nýbrž klasické, což odpovídá příznivé ceně. Boční zip je ale ve vodotěsném provedení, takže odolnost vůči nepřízni počasí se ukázala i po testu zahradní hadicí velice slušná. Výrobce vsadil na praktické uchycení, díky celoobvodovému pošití popruhem tvořícím poutka pro popruhy se suchým zipem. Ty mají nesmekavou vnitřní stranu z Tarpaulinu a lze je umístit v podstatě kamkoliv. Trojici horních doplňuje zadní a přední popruh, nechybí ale i jeden spodní. Díky poddajnosti materiálu se vše upevňuje v porovnání s brašnami z tužšího materiálu pro náročnější používání snadněji, ale samozřejmě je ten rozdíl pak znát při dlouhodobém maximálním zatížení. Tahle brašna bude ideální pro méně náročný terén a zatížení, byť čtyři litry objemu zvládnou dostatečný náklad. Vnitřní stěny nemají propojení páskem proti vyboulení v případě přeplněné brašny, ale s ohledem na její výšku není tenhle prvek nutný. Na gravel nebo v našem případě na silniční kolo je to lehká (242 g) brašna, která je ideální pro putování víc „nalehko“ s jen minimem nákladu, kdy nemusíte kolo příliš obtěžkat objemnějšími zavazadly. V rámu se nikam nehýbe a velikost 58 měla dostatek prostoru i na dva bidony. V našem případě jsme u starší silničky na ráfkových brzdách ocenili variabilní rozmístění upínacích popruhů, takže i lanko zadní brzdy mělo volnost pohybu.

K téhle brašně pak lze využít i 8l řídítkovou brašnu s kódem 896043 nebo podsedlovku s kódem 896044, což byl i náš případ, přece jen se zatížení řídítek a snížení aerodynamiky, pokud to není kvůli nákladu nutné, podvědomě bráníme. Podsedlová brašna je ušita ze stejného materiálu, tedy Tarpaulinu, v kombinaci s odolnějším nesmekavým materiálem v místě kontaktu se sedlovkou a na spodní straně. Má klasické rolovací provedení uzávěru, kombinaci stahovacích a upínacích popruhů a tady chválíme podložení sedlových popruhů pro vyšší odolnost vůči prodření. Rovněž délka podsedlových i stahovacích popruhů není zbytečně naddimenzovaná, takže není nutné nic zbytečně zamotávat a zajišťovat, aby konce neplandaly. Jednoduché, praktické zavazadlo o hmotnosti 379 g se upevňuje k ližinám a samozřejmě k sedlovce, kde popruh na suchý zip a plastové poutko využívají nesmekavý materiál jen na těle brašny, popruh jej nemá. To je ale asi jediné minus, které bychom našli, záleží pak hodně na stažení k sedlovce a celkovém naplnění brašny, aby se nikam neuhnula. V našem případě ale držela spolehlivě, přece jen je popruh pod sedlem hodně jistý a celková délka není taková, aby měla brašna tendenci se „vyklánět“ do boků při jízdě ze sedla. Drží spolehlivě a díky kompaktnějším rozměrům naplněná zarolovaná délka 34, šířka 21 a výška 15 centimetrů i vnitřní výztuze spodní a horní části je to pevné zavazadlo. Maximální objem je až 8 litrů, ale záleží, jak se vám povede vše natlačit dovnitř a zarolovat uzávěr, jištěný k sobě navíc suchými zipy. Nechybí poutko na blikačku a s ohledem na rozměr brašny i vnitřní výztuhu pak chválíme menší šířku těsně za sedlovkou, takže brašna nepřekáží stehnům, jako to občas umí některé objemnější kousky.

Oba testované kousky a zbývající díly bikepackingové skládanky lze jednoduše prozkoumat na webovém katalogu www.force.bike, třeba po zadání příslušného kódu, který je zmiňován v textu.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Garmin Epix, to nejsou hodinky, to je řídící středisko

Testovali jsme hodinky Garmin Epix Pro, novou generaci. To nejsou hodinky, to je doslova vesmírné řídící středisko koncentrované na zápěstí…

  • Datum: 31. 07. 2023
  • Kategorie: Technika

Brooks Cambium, trochu jiné posezení

V případě sedel legendární značky Brooks jsou jejich kožené modely prostě klasikou, která se vybaví každému jako první. Ovšem i modely…

  • Datum: 02. 08. 2023
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru