V Kalifornii právě probíhá festival Sea Otter Classic, který již tradičně dává nahlédnout pod pokličku výrobcům kol a komponentů. Není divu, že je bedlivě sledován tamními redaktory, kteří se o své úlovky dělí s celým světem. Pro naše čtenáře, kteří nevládnou cizími jazyky, zprostředkováváme informace z internetu s českým komentářem.
Server www.pinkbike.com přinesl fotografie a video z vývoje nového rámu Slayer dnes již kultovní kanadské značky Rocky Mountain, která patří mezi hrst těch úplně prvních výrobců horských kol. Design rámu opustil dosavadní tvar s horizontálně uloženým tlumičem, jenž procházel sedlovou trubkou, nový rám vychází z modelu Altitude, určeného pro all mountain. Slayer se zdvihem 165 mm je však určen pro tvrdé enduro a celodenní jízdu těžkým terénem všemi směry. Cílem při vývoji rámu tak bylo kromě maximální odolnosti také co nejvíc snížit váhu. U kola s vidlicí Fox 36 Talas, osazením Sram X.9, brzdami Formula One a zapletenými koly na nábách DT Swiss 240S, ráfcích EX500 a pláštích Maxxis Ardent, se podařilo dosáhnout zajímavé hmotnosti 13,1 kg. Od allmountainového modelu Altitude se Slayer kromě o 25 mm vyššího zdvihu liší také sjezdovějším úhlem hlavy 66,5° a úhlem sedlové trubky 75°. Takto strmý úhel posouvá jezdce do vzpřímené pozice, která je podle vývojářů značky Rocky Mountain ideální pro šlapání do kopce. O tom se můžete přesvědčit ve videu přímo na stránkách, kde jednak rám představí přímo jeho designér, jsou v něm vidět 3D náhledy v počítači včetně funkce jednočepového odpružení a také záběry z testování profi jezdci, jako je třeba Wade Simmons.
Více na odkazu http://www.pinkbike.com/news/rocky-mountain-slayer-2011-preview.html
Krosové kolo kompletně na sadě Deore XT i s kotoučovkami a vzduchovou vidlicí, to znamená jediné: hodně ostré sportovní náčiní, kterým top…
Už svým názvem přilba Casco naznačuje, komu je určena. Jediná univerzální velikost M (55-59cm) a název Rebell, to jsou jasné důkazy…