logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Elektrokola
  • Rocky Mountain Altitude Powerplay, nová generace

Rocky Mountain Altitude Powerplay, nová generace

Když kanadská značka Rocky Mountain přišla v roce 2017 se svým elektrokolem Altitude Powerplay, vzbudilo jeho pojetí mezi e-bikery senzaci. Geometrie co nejpodobnější svému nemotorovému vzoru pro dokonalé jízdní vlastnosti a specifický elektropohon DynaMe 3.0, konstruovaný přímo pro daný rám ve spolupráci s kanadskou firmou Propulsion Powercycle. Zcela jiný přístup, než měla tehdy konkurence, slavil úspěch a Altitude 70 dokonce získal v roce 2019 prestižní ocenění francouzského magazínu Velo Vert za nejlepší e-MTB toho roku. Jenže vývoj nezastavíš, a přestože pak následovaly další dva modely, karbonový rám i luxusní BC edice, nastal čas na změnu. Přivítejme tedy na prahu nové sezóny pohon DynaMe 4.0 a jím osazené nové verze Altitude Powerplay Carbon a Instinct Powerplay Carbon.

Ještě vyspělejší E-MTB

Domácí vývoj v Kanadě dává konstruktérům pohonu naprostou svobodu a nový motor 4.0 je o 18,5 % lehčí než jeho předchůdce, pracuje v nižších otáčkách pro eliminaci zvukového projevu, díky velkým ložiskům je odolnější, stále bere v potaz kadenci šlapání, aby jezdec nemusel točit kvůli výkonu zbytečně vysokou frekvenci, a osa klik je i nadále součástí rámu, nikoliv motoru. Díky zakomponování osy klik do rámu tak síla jezdce nepůsobí přes motor, ale přímo a motor jí pouze pomáhá, což je se systémem vodicích kladek řetězu to nejzásadnější specifikum pohonu, odlišující jej od konkurence. Aby mohl pohon co nejlépe fungovat se vším na kole, došlo k vylepšení ergonomicky tvarovaných ovladačů na řídítkách, mimochodem řešených tak, aby jejich montáž umožňovala kombinaci s většinou brzdových pák a ovládacích pák. Displej Jumbotron přitom dostal své místo rovnou v ploše horní trubky, kde je skvěle chráněný a nově z rámu vyjímatelná baterie je 720Wh, takže má o 48 Wh více než ta původní.

Motor už nemá horní vodítko řetězu, takže je tišší a má menší tření, navíc dostal ještě lepší výkonovou křivku, která by měla ještě bleskověji reagovat na nástup výkonu jezdce, a přitom nijak nevadnout při zvýšení otáček nebo nedovolit motoru příliš ostré záběry, aby ve výjezdech zadek zbytečně prokluzoval. Jelikož se točivý moment odečítá z měřeného napnutí řetězu, nedochází k žádnému zpoždění a záběr je plynulý a okamžitý.

Režimy asistence Eco, Trail, Trail+ a Ludicrous dovolí kromě jejich přepínání ještě drobné vylepšení v podobě nastavení Boost režimu, kdy si jezdec může zvolit intenzitu čidla pedálového snímače, zda mu k dosažení maximálního točivého momentu 108 Nm stačí menší, nebo naopak větší intenzita šlápnutí do pedálu. Tovární nastavení 0 Boost se pohybuje uprostřed mezi hodnotami 155 a 301 % podpory motoru při 85 otáčkách za minutu, kdežto nižší a vyšší verze -2 a +2 Boost jsou právě na oněch hodnotách. Maximální špičkový výkon motoru je tak až 770 wattů.

Nový Altitude Powerplay je enduro devětadvacítkou se zdvihy 170 mm vpředu a 160 mm vzadu, samozřejmě se čtyřramenným odpružením s Horst Link čepem, Instinct je pak spíše trailový, se zdvihy 150 mm vpředu a 140 mm vzadu. Zajímavé je, že výrobce poskytuje na rámy pětiletou záruku, rok na čepy a jejich součásti nebo tři roky na pohon a displej. Baterie má pak standardní záruku dva roky, ale rám nás výší záruky docela příjemně překvapil. Jelikož je řetěz tažen tak jako tak přes kladky, má zadní stavba hlavní čep v podstatě někde mezi standardem a současnou modernou „high pivot“, což by mělo lépe reagovat na rázy od terénu zepředu a pod brzdou. Geometrii pak lze měnit díky otočné vložce Ride-4 ve vahadle přepákování a zatímco Altitude má hodnoty hlavového úhlu 63,5-64,3°, tak Instinct nabídne ostřejších 64,2-65,0°, což je stále slušné i na enduro. Detailní geometrii, varianty modelů nebo ceny a další informace pak najdete na www.bikeaction.cz.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

E-bike pro juniory, 4EVER Enspace Junior

Když sedlají elektrokolo rodiče, proč by se měl junior trápit na klasice bez pohonu? Těžko bude mít výkonnost na to, aby jim stačil, takže…

  • Datum: 21. 02. 2022
  • Kategorie: Elektrokola

Galerie, Elegantní svezení. Leader FOX Neba

City bike nemusí nutně patřit jen do města, ale může se stát společníkem i pro cyklistické výlety, kde bude komfort jezdce vždy na prvním…

  • Datum: 07. 04. 2022
  • Kategorie: Elektrokola
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru