Rocky Mountain zlevňuje! Tak nějak bombasticky by bylo možné ohlásit horké elektronovinky této kultovní kanadské značky. Nejde však jen o to, že její hodně propírané a populární e-biky Altitude Powerplay budou v karbonovém provedení cenově o něco dostupnější, ale především o to, že se značka rozhodla nabídnout cenově zajímavou alternativu na hliníkovém rámu.
Když značka přišla s elektrifikovanou verzí all-mountain biku Altitude, tak trochu zaskočila odborný cyklistický i elektro-cyklistický svět. Powerplay totiž geometrií vychází z nemotorizovaného základu, aby se mu co nejvíce přiblížil a nabídl tak téměř totožnou ovladatelnost, tedy samozřejmě s vyšší hmotností. Vlastní systém pohonu s řadou napínacích a vodicích kladek řetězu, okamžitý zátah motoru při záběru do pedálů během startu do kopce a samozřejmě integrovaná baterie a karbonový rám se zdvihy 160 mm vpředu a 150 mm vzadu. Celá tahle skládanka a navíc firemní strategie prodávat elektrokola jen v Evropě přinesly úspěch. I přes vysokou cenu přesahující dvousettisícovou hranici byl o kola zájem. Není tedy divu, že pro letošek bude nabídka modelů nejen širší, ale dojde i k přesahu do nižších cenových pater.
Altitude Powerplay by někdo mohl cpát do kategorie pluskových sedmadvacítek, ale výrobce jej díky 2,5“ obutí označuje jako WD, tedy Wide Trail, což je aktuálně hodně v kurzu a jasně odlišuje, co je ještě „normální“ nebo lehce širší, a kde už začíná kategorie Plus (ta startuje hned o desetinu palce výš). Ať už hliníkové, či karbonové verze, společný mají 48V pohon Dyname 3.0, jenž byl vyvíjen společně s rámem a napájí jej buď základní 500Wh baterie, nebo dražší 632Wh verze. Rám nabízí čtyřčepový závěs zadní stavby s možností měnit geometrii díky otáčení excentrických vložek v čepu u tlumiče, a pokud jde o karbonové modely, samozřejmostí je hladká vnitřní stěna. Dostupnější hliníkové verze pak sází na hydroformingem tvarované profily trubek, ale shodnou geometrii s karbonem. Co se týče zmíněných cen, trojice karbonových modelů se pohybuje na částkách 234, 195 a 161 tisíc korun, dvě hliníkové varianty stojí 156 a 138 tisíc. Geometrie přitom nabízí velikost rámu snad pro všechny zájemce, protože velikosti S – XL mají sedlovou trubku v rozmezí 419–520,5 mm. Hlavový úhel je 65 stupňů a zadní stavba má délku jen 426 mm, takže vše pro stabilitu ve sjezdech a přitom agresivitu v zatáčkách.
Zajímavostí je další novinka, konkrétně „elektrifikovaný“ trailbike Instinct, přesněji devětadvacítkový Instinct Powerplay se 140mm zdvihy hliníkového rámu, schopného pojmout i kola 27,5+. Motor i baterie jsou shodné s bráškou na vyšších zdvizích, konstruktéři trochu zapracovali na ovladači, jenž dostal kompaktnější rozměry, a ceny jsou stanoveny na 156 a 130 tisíc korun. Standardem je velikostní rozpětí S – L, s délkami sedlových trubek 394–508 mm a samozřejmě už lehce „endurově“ střižený hlavový úhel kolem 66 stupňů. Instinct obecně cílí na spíše klidnější jezdce, než budou vyznavači Altituda, nicméně i v tomto případě platí, že pohon počítá s nejvyššími nároky.
(už)
Přesně takové bude nejspíš využití nikoliv hudebního, ale bikového sterea, napájeného ne ze sítě, ale z pětistovkového akumulátoru. Řeč je…
Již jsme psali o malém středovém elektropohonu Bafang pro silniční kola, o lehkém elektropohonu Fazua ve spojitosti se silničními koly už…