Skoro jakoby se svět zbláznil. Vývoj téměř všeho jde až neskutečně rychle kupředu a lidé si přitom čím dál více libují ve věcech, které již po konstrukční stránce patří dávné minulosti. Nejde jen o módu, kde se řada střihů či barev téměř s železnou pravidelností po letech vrací, spíše se jedná o vyložené zalíbení v historických designech a předmětech. Evidentní je tento trend třeba u sběratelství, určitou módou je uložit značnou sumu například do automobilového veterána. Heslo: „Co je staré, to je pěkné“ se sice může zdát až příliš nostalgické, ale aspoň to nezavání přílišnou konzumností.
Retrotrend je jasně patrný také u současných průmyslových designérů, například čím dál více osobních automobilů především prémiových značek využívá k přilákání zájmu retro prvky, ať už u exteriéru nebo v interiéru. Většinou se jedná o zdůraznění historie značky, případně připomenutí některého dřívějšího slavného modelu. Na historii se opravdu dá po propagační stránce alespoň částečně stavět, i proto mnohé značky u svého loga vyzdvihují ono „Since XXXX“. Z prodejního hlediska je ale nutné se specializovat na moderní produkci, spoléhat na slavnou minulost se skutečně nedá.
Ne, silniční kola v retro provedení opravdu nejsou prodejním hitem. Ovšem ozdobné rámové spojky,úzké elegantní trubky, chromování a další parádičky dokáží vzít za srdce cyklistického nadšence, který dříve na něčem podobném skutečně jezdil či přímo závodil. Takže nejen připomenou historii, ale i osloví případné zájemce o něco netradičního. Historicky vypadající silniční modely má z tohoto důvodu dnes celá řada výrobců, na fotografiích můžete vidět skvosty značek jako Scapin, Cinelli, Eddy Merckx, Colnago, Bianchi, Tommasini, De Rosa, ale i čtveřici výtvorů několika taiwanských dílen. V kolekcích na příští rok je retro trend patrný více než v minulých letech. A pokud má značka opravdu slavnou historii, je její zdůraznění zcela pochopitelné. Naopak vyloženě úsměvné se to pak zdá u těch výrobců, kteří za sebou žádnou slavnou minulost nemají. Zkrátka je RETRO a retro...
SOUTĚŽ ! Naše čtenářská soutěž už má sice druhé kolo i se svojí soutěžní otázkou, kterou najdete v Cykloservisu č. 21 a fotku odměny pro…
Značka Vision jesice novinkou na trhu, není ovšem žádným nováčkem, neboť její produkty vznikají pod taktovkou FSA. Naším testem prošla…