Značka Vision jesice novinkou na trhu, není ovšem žádným nováčkem, neboť její produkty vznikají pod taktovkou FSA. Naším testem prošla silniční zapletená kola Vision TriMax Pro, která vynikají příznivou hmotností a optimální kombinací aerodynamiky a absorpce otřesů. Snad vyjma atypické pravé zadní příruby se po konstrukční stránce jedná o klasiku, stylistická čistota těchto kol je však rozhodně jejich plusem.
Vyšší duralovéráfky s V-profilem a výškou průřezu 31 mm zajišťují nízký odpor vzduchu, což platí také o plochých, černě anodizovaných nerezových drátech Sapim Aero. Výška profilu ráfku ovšem zbytečně nenavyšuje obvodovou hmotnost kol, na čemž se podílí kvalitní slitina, umožňující použití relativně tenké stěny. Bez rychloupínáků je hmotnost udávaná výrobcem 1520 gramů, takže cenovou kategorií i hmotnostně se v případě kol Vision TriMax Pro jedná o konkurenci zavedených modelů Mavic Ksyrium Elite, Campagnolo Zonda či Fulcrum Racing 3. Námi navážená hmotnost páru 1645 gramů včetně rychloupínáků (přední kolo 735 g, zadní 910 g) je vzhledem k ceně 13 900 korun průměrná hodnota, jen málokterý přímý konkurent však nabídne tak dobrou aerodynamiku.
Obvodovou hmotnost zbytečně nenavyšují duralové niple, narozdíl od některých konkurentů však kola vyžadují montáž pásků pod duši. Ty jsou však na kolech již standardně nasazeny. Počty drátů představují celkem standardní kombinaci dvacet vpředu a dvacet čtyři vzadu. Radiální provedení s maximálně čistým zasazením do pláště nábojů je vlastní přednímu kolu a levé straně zadního. U ořechu jsou dráty dvakrát kříženy, i zde je ovšem použito provedení s přímou hlavičkou. Zvýšená pravá příruba je zajímavá svým nestandardním provedením s dráty zasunutými zboku. V případě ořechu s duralovým pláštěm je možné vybírat mezi provedením Shimano nebo Campagnolo, náboje samozřejmě využívají průmyslová ložiska. Určitou zajímavostí zadního náboje je relativně malá vzdálenost obou přírub, je zde proto velice malý rozdíl mezi úhlem sklonu drátů na pravé a levé straně kola. Nejvíce je tento konstrukční prvek patrný díky hodně dlouhému vymezovacímu dílu s prachovkou, použitému na levé straně osy.
Pochvalu zaslouží rychloupínáky s hodně dlouhými páčkami, s nimiž se výborně manipuluje. I když právě v případě upínáků a jejich ocelových táhel by se dalo celkem slušně odlehčovat.
V praxi se nám kola Vision osvědčila díky solidní akceleraci a především kvůli její kombinaci se zřetelným pohlcováním části otřesů. V tomto ohledu typ TriMax Pro zastínil nejednoho přímého konkurenta. I když je celková torzní tuhost zadního kola spíše průměrná, při nástupu ze sedla nebyly patrné ztráty vynaložené energie. Určité nežádoucí kroucení při silovém záběru by mohli zaznamenat snad pouze výrazně těžší jedinci, vážící okolo sta kilogramů. Pro běžného, výkonnostně zaměřeného silničáře je tuhost dostatečná.
Vedle absorpce rázů si náskola Vision získala především již zmiňovanou aerodynamikou, která o sobě dává jasně tušit ve vyšších rychlostech, a díky níž je možné celkem bez větší námahy udržovat slušné rychlostní průměry i na vyložených rovinách. Model TriMax Pro je zkrátka zdařilým univerzálem, vhodným pro takřka všechny profily tratí. A jeho výhoda je zatím také v určité neokoukanosti.
Plusy: zdařilá kombinace aerodynamiky, nízké obvodové hmotnosti a schopnosti pohlcovat otřesy
Minusy: průměrná tuhost, těžší rychloupínáky
Největší katalog kol naleznete na našich stránkách. Pro letošní rok je v něm umístěno 2.700 modelů kol. Již ale pomalu plníme katalog novou…
Katalog kol, který Cykloservis již několik let zveřejňuje na těchto stránkách je spuštěn i pro letošní rok a postupně je doplňován. V…