Anglicky znamená slovo hurry pospíchat a se zapletenými koly Remerx Hurry lze pospíchat i v hodně náročném terénu. Jsou primárně určena pro fourcross nebo enduro v náročnějším terénu. V nabídce je sice verze zapletená ocelovými dráty, my jsme ale během letošní sezóny prověřili model s duralovým výpletem.
Jeho základem je ráfek s rozměry 21x27 mm, takže šířka hodna respektu a vzbuzující obavy z hmotnosti. Nicméně ráfek váží 460 gramů, což jej směle řadí do střední třídy pro XC. Hmotnost předního i zadního kola je pak dohromady 1 780 gramů v provedení na rychloupínák, navíc lze volit ještě přední náboj pro pevnou 15mm osu. Hmotnostně jsou na tom kola velmi slušně, navíc musíme ještě přičíst dynamiku danou duralovým výpletem. Ten tvoří dvacet čtyři drátů v každém kole, které jsou uloženy ve speciálních nábojích s upravenými přírubami a zajištěny v ráfcích duralovými niply s velkou styčnou plochou.
I přes výraznější rozměr ráfku byla za jízdy znát rozumná hmotnost, takže výraznější ovlivnění akcelerace v negativním slova smyslu se nekonalo. Naopak proti kolům se standardním výpletem tento model přispěl nižší hmotností k lehčímu jízdnímu projevu a tužším výpletem s duralovými dráty i k mnohem citlivějším a tvrdším reakcím, včetně výrazně lepší akcelerace. Nasadit lehčí pláště by pak znamenalo přiblížit se v podstatě XC kolům, a to hovoříme o kategorii enduro.
Kola jsme prověřili během sezóny na Rychlebských stezkách, na trati maratonu Rallye Sudety a tradičních testovacích stezkách. Jedna věc byla od začátku jasná, maximální tuhost kol neodpustí v případě příliš tvrdého rázu nic. O nějakém komfortu daném pružností výpletu nemá smysl hovořit. Kola jsou maximálně tuhá, jezdec má jasnou odezvu od terénu, zkreslenou jen odpružením a tlumením plášťů. Odolnost výpletu je přitom perfektní, za celou dobu bylo nutné jen jednou lehce docentrovat zadní výplet, ale ten se potom ani nehnul. Takto masivní ráfek prostě není při troše jezdeckého umu snadné někde rozhodit. Životnost duralových drátů a jejich nahraditelnost někde na cestách jsou druhá věc, nám sice žádný nepraskl, ale jet „endurovat“ někam do Rumunska znamená vzít si s sebou raději několik náhradních, které výrobce samostatně dodává. Výměna je jednoduchá a lze ji provést i bez stažení kazety či demontáže kotouče. Kdo nevěří duralu, může zvolit ocelový výplet, ale ten bude nepatrně těžší a nebude tak dynamický. K nějakému přidrhávání či vůli v ložiscích po necelých dvou tisících kilometrů nedošlo.
Cena s duralovým výpletem 7.442 korun je sice vyšší než u běžných výpletů, ale výkon je v tomto případě odpovídající. Kromě endura se zadním odpružením budou kola pro raketové starty při 4X dalším místem, kde jezdce posunou v rychlosti trochu dál.
(už)
Značka Topeak je známa svými vychytávkami všeho druhu, ať už se jedná třeba o nafukovací blatník, košík na PET láhev, propracované…
Přesně takovýto rázný pokyn by měl zahájit jízdu s novou vidlicí, případně s vidlicí po delší pauze či po změně tlaku podle hmotnosti…