Zní to skoro jako test pivních speciálů od známého bikového výrobce, jenže americké WTB nepřešlo na výrobu ochucených piv, jen je název jejich gravel plášťů pro našince docela vtipný. Čím začít, asi podle abecedy a tím, jak jsme měli pláště obuté, tedy hrubší model Raddler vpředu a nepatrně jemnější Riddler vzadu.
Raddler s plošším průřezem zaujme na první pohled vyššími profily na bocích, takže kombinuje nižšími profily hustě posetý rychlejší střed běhounu a výraznější záběrové členy na bocích pro agresivitu v náklonu na měkkém podkladu. Byť má WTB v nabídce řadu hrubších plášťů určených více do bláta, nebo rychlejší modely na sušší podklad, tohle by mě být agresivní univerzál. Plášť jsme jezdili v širší 44mm verzi, dodává se ještě ve 40mm provedení a pouze pro 28“ ráfky. Varianta TCS Light/Fast Rolling je bezdušová a disponuje v testovaném levnějším provedení kostrou se 60 TPI a Dual DNA směsí na běhounu. Dražší verze může mít 120 TPI a navíc je vybavena tenkou nylonovou výztuhu SG2 pro lepší ochranu proti poškození bočnic i běhounu. Hmotnost pláště je 526 gramů, verze s výztuhou je pak o 20 gramů těžší. Doporučený tak je 25-50 PSI, takže nebyl problém využít tlumící schopnosti pláště naplno, ale jelikož jsme kombinovali silnici i terén, optimum bylo nakonec opravdu lehce pod maximum.
Raddler je svým plošším profilem s ostřejší přechodovou hranou na bocích víc podobný bikovým plášťům než silničním modelům s kruhovým průřezem, a tak i proto putoval jako agresivnější z dvojice na přední kolo. Na rovině „lepí“ jemný dezén na středu běhounu skvěle jak k asfaltu, tak k měkkému podkladu, tedy s výjimkou bláta, tam se docela rychle ucpává. Nějaký výraznější valivý odpor ale není na asfaltu znát a jen naklápění do zatáček vyžaduje zprvu trochu zvyku kvůli profilu a přechodové hraně. Taková ta samozřejmá jistota v náklonu je díky zmíněné hraně na asfaltu trochu slabší, zato měkčí podklad nebo bláto jsou pro ostřejší boční profily jako stvořené. Pokud bychom jezdili hlavně tvrdý povrch nebo silnici, asi by Raddler putoval spíš dozadu a dopředu naopak kruhověji profilovaný Ridddler, jenž je v náklonu přirozenější a plynulejší. Raddler je tedy mixem agresivnějších boků a přilnavé lehce hrubé hlavní části běhounu bez nějakého rychlejšího pruhu zcela na středu běhounu. To jej možná trochu limituje při svižnější jízdě po asfaltu, nicméně v terénu nebo na šotolině je vzorek perfektní a poměrně jistý. Opotřebení není díky hustšímu rozmístění středových figur tak výrazné, ale samozřejmě, že na zadním kole bude střed běhounu ubývat o dost rychleji. Nečekejte od něj ale čistě bahenní schopnosti, tam umí opravdu jen boční figury, střed je spíše na tvrdší nebo suchý povrch.
Riddler v rozměru 44x622 je shodně konstruovaným 560g sourozencem tedy jednodušší verze se 60 TPI, Light Fast Rolling a Dual DNA technologií za 1340 korun, kdy zásadní rozdíl oproti Raddleru je v profilu pláště a trochu jemnější struktuře vzorku. Ten má střed běhounu posetý nižším jemným vzorkem, ne nepodobným tomu u Raddleru, ale přece jen jsou členy trochu blíž u sebe a tvoří souvislejší a na asfaltu přece jen o poznání rychlejší celek. V blátě už je to pak trochu slabší, nicméně výkon se i zde snaží zachránit boční figury, opět ale trochu nižší a blíž u sebe než u Raddleru. Co je ale vynikající, je ochota pláště sklápět se do zatáček a držet na silnici hodně sebejistě i v ostřejším náklonu. Kruhový průřez pláště a boční figury nevyčnívající nijak výrazně nad ty středové jsou prostě na silnici a hlavně pak na jemnější šotolině nebo hliněných polních cestách vynikající. Riddler je tedy o něco rychlejším a při zatáčení čitelnějším sourozencem Raddleru. Pokud bychom neřešili nějaký ostřejší „terén“, byl by ideálním univerzálem dozadu i dopředu jak na silnici, tak polní cesty. Pokud je to občas o nějaké louce a potřebě silnějšího zajištění v náklonu, vyšší figury Raddleru hrají naopak pro něj.
Oba pláště jsme jezdili v bezdušovém provedení na zapletených kolech WTB CZRi23 s excentrickými karbonovými ráfky a vlastními náboji WTB. Pláště sedí perfektně, bez náznaku házivosti a jak s ohledem na šíři a s ní spojené tlumicí schopnosti, tak odlišné volby tlaků, vše bylo v perfektní spolupráci i při ostřejší jízdě i agresivnějším zatáčení.
(už)
Magene C606 Velmi dobrý cyklopočítač nabízí značka Magene. Pod označením C 606 se skrývá přístroj, s 2,8 barevným dotykovým displejem,…
Náš redakční mullet obul pláště Continental a test zadní sedmadvacítky Kryptotal už jsme přinesli, takže nyní došlo na přední…