Čistě holčičí verze oblíbených cross-countryových a maratonských biků se těší popularitě, takže lehké karbonové stroje určené pro nás dámy má ve své nabídce již celá řada prestižních výrobců. Značka HEAD dodala přídomek „Lady“ nejprve svému lehkému karbonovému hardtailu Trenton, který ve své typické antracitovo-růžové barvě prošel testem Cykloservisu v loňském roce. Pro letošek pak tentýž výrobce, jehož kola mimochodem vznikají v severomoravské Opavě, přichystal v takřka shodném designu dámskou verzi svého úspěšného karbonového fullu Adapt Edge. Přiznám se, že již premiéra modelu Adapt Edge Lady, v rámci evoluce celé této řady, mi udělala radost – technicky jde totiž o rámovou platformu, jíž sedlají rovněž členové Head Pro Teamu. Z hlediska designu pak Adapt Edge Lady vypadá v reálu ještě lépe než na fotkách a na jednu stranu jde sice o jasně holčičí bike, ale současně působí velmi elegantně, což se ne vždy u dámských kol povede. V budoucnu tento full s cenovkou 72 990 korun podrobíme klasickému testu, zatím jsem jej zařadila alespoň do naší Dámské zóny.
Jak jsem již zmínila, celá řada maratonských fullů Adapt Edge je pro letošek nová a jde v duchu posledních konstrukčních trendů. Moderní geometrii doplňuje zadní stavba pracující na bázi jednočepu s přepákováním, nicméně zadní čep je zde nahrazen pružností karbonových sedlových i řetězových vzpěr současně. Nový je tvar předního trojúhelníku, nové je výrazně zpevněné vahadlo nad tlumičem a nová je svislá pozice tlumiče. I nadále zůstala zachována monokoková konstrukce, úpravy se však dočkaly jednotlivé rámové profilace a výsledkem má být ještě vyšší torzní tuhost. Ze subjektivního holčičího pohledu pak nelze nezmínit grafiku a použitou barevnou kombinaci, které se se základními tvary rámu skvěle doplňují.
Komponentové osazení se částečně překrývá s již zmíněným hardtailem Trenton Lady, kdy oba stroje vsadily na odpruženou vidlici Suntour Raidon. Ta zde použitá nese dodatek 32 Boost a nabízí stovkový zdvih, který se opakuje také u zadní stavby, disponující taktéž boostovým nábojem. Tlumič Suntour Unair LOR má dálkové ovládání lockoutu z řídítek, stejně jako vidlice, což ze ženského pohledu maximálně chválím. Muset se shýbat hluboko dolů pro přepnutí tlumiče do plné aktivity, když jsme právě najely do terénu, není nic příjemného – byť mnoha našim mužským, techničtěji orientovaným protějškům to problémy nedělá… :-)
Další komponenty nesou logo Sram a jde o dvanáctkovou sadu GX Eagle, zkombinovanou s o třídu nižším NX na postu řadicí páčky. Sympatická je stále častěji vídaná kombinace Sramu se Shimanem, kdy japonská značka dodala brzdy MT401 s předním 180mm kotoučem. Kliky Truvativ, určené pro středový standard DUB, nabízí 34 zubů, což uvítají všechny sportovněji orientované bikerky, případně závodnice. Už jsem se u hodně drahých dámských kol setkala i s kombinací převodníku s pouhými třiceti zuby (!) a jedenácti-zubovým nejmenším pastorkem s tím, že prý holky jezdí po rovinách stejně pomalu. Dost mě to tehdy naštvalo, takže o to více si u mě Head zde použitou převodovou kombinací šplhnul. Potěšila mě i sériová instalace teleskopické sedlovky, v tomto případě modelu Kind Shock e20i. Přestože bike nedisponuje vyloženě trailovým naladěním, tak stále techničtější úseky i na běžných XC závodech si u holčičího fullu o teleskopku skoro říkají.
Další díly, jmenovitě komponenty kokpitu či sedlovka, nesou vlastní „headí“ logo HBC, v tomto případě s přívlastkem Pro, což se týká také nábojů. Ráfky jdou ruku v ruce s výrobou kola, jsou zde totiž české Remerx RXR Light, obuté do mých oblíbených plášťů Schwalbe Rocket Ron Evo, nabízející technologii Tubeless Ready. Sedlo s logem Head je dámské, ovšem současně sportovní. Celková hmotnost kola je přesně dvanáct a půl kila a k mání jsou tři velikosti rámu.
(kat)
Ta zvláští, současná, "kovidová" doba samozřejmě zasáhla i předváděcí akce cyklistických firem, kde prezentují obchodníkům nové produkty na…
I když cyklistickým světem momentálně hýbe módní vlna bikepackingu a štěrko-gravelového ježdění, příznivců tradičního stylu cyklocestování…