Italský Kask se u svých přileb nesnaží za každou cenu „módně" snižovat hmotnost, ale namísto toho preferuje kombinaci co nejvyšší pevnosti a ochrany při zachování příznivé váhy. Zde se zbytečně nešetří se skořepinou a především z deformační zóny čelní partie by si mohli vzít mnozí ostatní výrobci příklad. Přilba má maximálně ochránit hlavu v případě pádu a právě tento aspekt doslova čiší z testovaného modelu Kask 50NTA.
Čtyřiadvacet ventilačních otvorů, poměrně klasický design a skořepinou pokrytá nejen veškerá vnější plocha, ale i spodní okraj přilby s výrazným přetažením skořepiny do vnitřní partie skeletu - tak zní stručná charakteristika modelu 50NTA. Pro předejití rozlomení v případě nárazu zde bylo uděláno skutečně maximum. Hodně sympatický je také fakt, že avizovaná hmotnost 260 gramů (ve velikosti M) přesně odpovídá realitě, což také nebývá u mnoha značek zdaleka pravidlem.
Tvarově je skelet spíše užší, a přilba proto na hlavě nepůsobí nepopulárním „hříbkovitým" dojmem. Naopak si troufneme tvrdit, že bude díky hlubšímu skeletu slušet většině cyklistické populace. Z hlediska odvětrání se sice nejedná o špičku, ale ventilace bude i v létě dostačující - preference odolnosti a ochrany hlavy zde ovšem hrála prim. To je ostatně znatelné i při jednoduchém testu, kdy přilbu uchopíme dlaněmi z obou stran a snažíme se ji „propružit". V tomto ohledu je dle našeho názoru testovaný Kask takřka bezkonkurenční a nemalou zásluhu na tom jistě má i přítomnost polykarbonátové vrstvy v in-mold skořepině. A podobně spokojeni jsme byli s usazením na hlavě - ideálně rozmístěné silnější výstelky a jednoduchý mechanismus pro seřizování obvodu (s kolečkem na zátylku) byly důvodem uživatelské přívětivosti. Ocenili jsme možnost jednoduché výškové regulace celého seřizovacího mechanismu. Jedinou připomínku pak máme k absenci reflexních prvků, což se ale dá vyřešit jejich dodatečnou instalací.
Přilba Kask 50NTA stojí 2790 korun a v nabídce je buďto námi zkoušená varianta kombinující svítivě zelenou s černou, nebo červeno-černá verze.
(kad)
Plusy: pevnost skeletu, čelní deformační zóna, usazení na hlavě
Minusy: absence reflexe
Bájným Ikarem se možná inspirovala přilba BBB Icarus, která co do aerodynamiky sází hlavně na dokonalou ventilaci a poměrně zajímavý tvar…
Je to celkem logické, že se některé značky u svých produktů rozhodnou jít trochu odlišnou cestou při navrhování produktů určených…