Bájným Ikarem se možná inspirovala přilba BBB Icarus, která co do aerodynamiky sází hlavně na dokonalou ventilaci a poměrně zajímavý tvar protažený vpředu do ostré špičky a vzadu s horními díly přesazenými nad týl.
Jelikož jde o přilbu v ceně 3390 korun, samozřejmostí je řada kvalitních technologií a špičkové zpracování. In-Mold provedení spoje skořepiny s vnitřním EPS materiálem s vyšší hustotou je vylepšeno vnitřní zpevňující konstrukcí Spiderweb, tedy pavoučí sítí. Výztuž je uvnitř tvrzeného EPS a v případě nárazu a prasknutí přilby zaručuje její celistvost. Samotná skořepina je ovšem přetažena po celém obvodu až na vnitřní hranu spodního okraje přilby, bezpečnost navyšuje i reflexní panel uprostřed zadní části.
Celkem devětadvacet ventilačních otvorů zaručuje díky celoplošnému rozmístění a hlavně rozměrným čelním a týlním průduchům dokonalou ventilaci. Ta je ovšem zaručena nejen ve směru proudění vzduchu za jízdy, ale ventilační otvory mají na vnitřní straně mezi sebou užší plochu krytou úzkou výstelkou, takže i od hlavy může ohřátý vzduch snadno stoupat díky velkým naváděcím otvorům pryč nahoru. V zimě tedy doporučujeme kvalitní čepičku nebo návlek, ale do vyšších teplot je tato přilba díky ventilaci dokonalý společník. Testovaná velikost L (58-62 cm) skvěle padne jezdci s větší kulatou hlavou a stahovací čelenka s možností vertikálního nastavení mechanismu vzadu přilbu dokonale usadí na hlavě. Podíl na tom má i pružné provedení zadní partie čelenky z měkkého pogumovaného plastu, který se dobře přizpůsobí zakřivení hlavy. Stahovací kolečko je snadno přístupné a v kombinaci s komfortně vysokými výstelkami a dostatečně hlubokým tvarem drží přilba na hlavě jako přibitá.
Za jízdy bylo při sportovním posedu znát, že špička přilby je dost protažená dopředu, a jezdec tak má při pohledu dál dopředu špičku stále ve svém zorném poli. Dá se na to ale zvyknout a při kombinaci s brýlemi to je ještě méně patrné. Nicméně, kdo vozí rád přilbu hodně staženou dolů k obočí, tomu může výraznější „zobák" trochu vadit. Detailisty naopak potěší provedení řemínků, které jednak nevystupují nikde na povrch přilby, ale hlavně jsou dvoudílné. Tedy jeden pásek je ze dvou polovin spojených v celé délce tenkými nylonovými vlákny, mezi kterými může snadno proudit vzduch. Další detail pro dokonalou ventilaci, i když u řemínků to asi není zase tak důležité. Řemínky mají samozřejmě nastavitelné spony a pod bradou klasickou přezku.
Icarus s hmotností 289 gramů tedy nepatří mezi nejlehčí přilby, ale svým provedením jasně směřuje k nejnáročnějšímu použití a jezdci nabídne kromě dokonalé ventilace dobré usazení na hlavě a hlavně propracovanost do posledního detailu.
(už)
Plusy: ventilace, reflexe, zpracování
Minusy: „zobák" ve výhledu
Je to celkem logické, že se některé značky u svých produktů rozhodnou jít trochu odlišnou cestou při navrhování produktů určených…
Když jsme si vyzvedávali v pražské kanceláři zastoupení firmy Abus některé novinky pro letošní rok, nejdříve jsme nechápali přilbu, která…