Inspirace úspěšnou přilbou Toltec přinesla nový model Icon ve stejně propracovaném, ovšem ekonomičtějším provedení, takže jsme jej provětrali na redakčních hlavách. Jde o in-mold přilbu střední hloubky, tvarově univerzální jak na bike, tak na silničku, dodávaný ve čtyřech barevných variantách, velikostech S/M a L/XL za cenu 1990 korun.
My jsme jezdili větší velikost L/XL (58-62 cm) s hmotností 256 gramů včetně krátkého odnímatelného štítku. Přilba má klasický tvar, tedy žádné výrazné protažení zadní partie dolů, a je ryzím XC či silničním modelem zaměřeným na výraznější ventilaci. Skořepina pokrývá v přední polovině jen vrchní partie přilby, přetažená na spodní okraj je až ve své zadní polovině. Technické zpracování místy odhaluje drobné přelisky, ale jinak je provedení čisté. Nechybí vnější plastové vložky pro možnost posunu přední části popruhů a také plastové porty pro snadné upevnění krátkého štítku. Vnitřní stahovací mechanismus je tažen ve dvou třetinách obvodu a nabízí možnost výškové regulace zadní části, takže dokáže lehce nastavit sklon přilby na hlavě. To je obzvlášť důležité při kombinaci se štítkem, jenž svým sklonem i přes menší délku lehce omezuje výhled při skloněném závodním posedu. Varianta bez štítku tak pro nás byla trochu příjemnější a s ní jsme si nastavili optimální sklon přilby podle potřeby. Střední hloubka drží i při méně staženém mechanismu s dobře přístupným ovládacím kolečkem docela jistě a velkoplošná vyjímatelná CoolStuf výstelka s integrovanou síťkou nepůsobila na žádném místě dojmem nějakého zvýšeného lokálního tlaku. Rovněž o zadním mechanismu jezdec ani neví, takže usazení na hlavě je zcela bez připomínek. Chválíme zapínací spojovací přezky popruhů a reflexní plochu na levém popruhu, ovšem vzadu na přilbě reflexe chybí.
Silnou stránkou přilby je ventilace, kdy celkem pětadvacet průduchů nabídne dostatečně velkou účinnost. Čelní otvory skvěle doplňují ty nad spánky, takže žádné místo přilby není, co se týče ventilace, „hluché“. Do teplejších dní a táhlých stoupání výborná záležitost, přitom s dostatečnou masou materiálu pro ochranu hlavy, ovšem zimní jízdy si vyžádaly pod přilbu čepičku z neprofuku. Jako jedna přilba na silničku či XC bike nebo gravel se Icon jeví jako rozumná volba.
(už)
Dnes už snad ani nelze úplně přesně kategorizovat jednotlivé modely cyklistických přileb, vyjma těch speciálně střižených pro silniční nebo…
Trend brýlí s rozměrnými zorníky neminul ani domácí značku 3F, jejich model Titan je v tomto segmentu hodně populární. Testovali jsme jej v…