Někde na půl cesty mezi enduro přilbou a „kokoskou“ v BMX stylu, tak nějak bychom na první pohled charakterizovali přilbu Ore. Ta totiž svým masivnějším provedením s minimem ventilačních otvorů na temeni a jejich absencí na bocích dost vybočuje ze zažitého mainstreamu.
Jenže v době hodně „plných“ aerodynamických silničních přileb a bytelných kousků pro elektrokola nelze vše tak úplně přesně kategorizovat, takže se pokusme najít u Ore její hlavní pole působnosti. Bude to trail a nejlépe na elektrokole, protože maximum ochrany při pádu je díky množství materiálu a provedení skořepiny hlavním určením. Double In-Mold konstrukce nabídne skořepinu jak na svrchní straně přilby, tak na spodním okraji, samozřejmě s přesahem na vnitřní stranu. Řemínky vychází z plastových „doků“ ve spodním okraji s jištěním přes kovové osičky, takže je lze z přilby vyjmout a vyprat, stejně jako hodně komfortní velkoplošné výstelky. Nechybí stavitelný štítek s hliníkovými čepy a samozřejmě vnitřní stahovací čelenka ve třech čtvrtinách obvodu, již je možné vzadu výškově nastavit do tří poloh jednou rukou i za jízdy.
Přilbě v menší velikosti M 55-58 cm (L 58-62 cm) jsme navážili 352 gramů a první dojem, jaký jsme z ní měli, byla nadstandardní hloubka. Pasuje spíše na užší než kulatou hlavu, která do ní perfektně zapadne, a po stažení dobře přístupným kolečkem na týlu už v podstatě není co řešit. Výškové nastavení zadního mechanismu s odlehčenou, ale dostatečně širokou styčnou plochou sklopí přilbu v předozadní pozici dle potřeby, po nastavení délky řemínků a zapnutí klasické přezky přilba perfektně drží. Boční spony řemínků nemají mechanické jištění, lze je tedy snadno posunout i za jízdy, ale postačilo první nastavení, abychom byli maximálně spokojeni.
Přilba působí opravdu bytelným dojmem, na čemž se podílí velké plochy bez ventilačních otvorů, kterých je mimochodem dvanáct a jsou naproti sobě jen na čele a vzadu nad týlem, takže vzduch proudí intenzivněji přes temeno hlavy, a ne přes boky. Usazení přilby na hlavě je perfektní, rovněž možnost sklápění štítku, byť v omezené míře bez možnosti usadit pod něj sjezdové brýle, ale ventilace patří spíše k průměru. Určení pro jízdu v terénu na elektrokole se tak logicky nabízí, maximální ochrana hlavy zde hraje prim a jezdec se na rozdíl od kola bez motoru tolik nepotí, takže je míra ventilace adekvátní. O přilbě díky komfortním výstelkám a usazení jezdec na hlavě skoro neví, takže pokud nehledáte vyloženě děravý trailový model s prioritní ventilací, ale chcete něco bytelného, je Ore zajímavým řešením. Za 1990 korun ji lze mít v černém, červeném, šedo-oranžovém nebo testovaném mátovo-neonovém provedení.
Dodává:www.jmctrading.cz
(už)
Rukavice HEAD Long Warm jsou dobrými parťáky nejen na zimní biking, ale i pro přechodové teploty zima/jaro. Oblíbili jsme si je ale i na…
Značka POC, takové Ferrari mezi přilbami, nám udělala radost. A sice tím, že v době, kdy se mnozí prestižní výrobci snad i navzájem…