logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Pell´s Razzer Carbon X9D

Pell´s Razzer Carbon X9D

Pell’s Razzer Carbon X 9 D

Modely Razzer s karbonovou zadní vestavbou VFHS patří v nabídce značky Pell’s mezi stálice nabízející vysokou míru komfortu a zároveň hodně slušný výkon.

Tuhý a přesto měkký

Druhý nejvýše postavený model s komponenty od značky Sram nabídne jezdci dvě charakteristické vlastnosti. V první řadě je to nadprůměrná boční tuhost zadní stavby a středové partie, druhým rysem je výrazná schopnost zadní stavby zaoblit veškeré rázy od terénu. K těmto dvěma charakteristikám se ale jezdec dostane až po prvotním osahání kola.

pells_12

To nabízí velmi příjemný posed, který je kompromisem mezi závodně nataženým a dostatečně vzpřímeným. Testovaná velikost 21‘‘ byla pro jezdce s výškou 190 cm a více naprosto ideální. Nepříliš natažený posed byl perfektní pro delší jízdu, kolo okamžitě padlo do ruky. Trochu zvyku vyžadovalo vlastní sedlo, ale po dvaceti kilometrech jsme o něm ani nevěděli, velmi dobře jsme se na něj adaptovali. Zatímco délka posedu je velmi příjemná, výkonnostní jezdec asi ubere podložku pod představcem. Po rovině totiž posed naprosto vyhovuje, ale do stoupání je znát, že je třeba se trochu více naklonit nad řídítka. Ve sjezdech byla naopak vyšší pozice řídítek výhodou.

První kilometry jasně ukázaly, že kolo počítá s výkonným jezdcem. Akcelerace je na velmi slušné úrovni a lehkost jízdy byla naprosto perfektní. Každý povel do řídítek se setkal s okamžitou odezvou a ochota ke změně směru byla u kola takřka příkladná. Přesto ale hbitější přední partie dokázala zadní část rámu zklidnit, a kolo tak působilo velmi vyváženým dojmem.

Každý nájezd na překážku byl díky citlivosti dvoukomorové vidlice Reba okamžitě utlumen a čekali jsme kopanec od zadní stavby. Ten se ovšem nekonal, všechny nárazy byly okamžitě zaobleny, takže žádná ostrá hrana, ale jen tupé nakopnutí, které rozhodně jezdec na sedle nijak výrazně nepocítil. Schválně vystavovat zadní stavbu ostrým nárazům, hranám obrubníků či překopům byla doslova radost. Hodně velká část otřesů se v ní prostě ztratila. Kvůli profilaci ale byly zadní partie výrazně tuhé do boků a totéž platí i pro spodní rámovou trubku. Celkově tuhý dojem jen lehce narušovala horní trubka, která tak dostala rám v celkové tuhosti o stupínek zpět.

pells_02Zmíněné snadné ovládání kola bylo v terénu velkou výhodou. Přestože se jednalo o vyšší rám, nebyl problém okamžitě změnit směr, dostat kolo do vzduchu nebo si s ním ve vzduchu manévrovat. V rychlejších pasážích ale naopak nebyl projev kola jankovitý, aby vyžadovalo zkušeného jezdce. Nechalo si hodně líbit a jezdci pomohlo. Pouze prudké pasáže vyžadovaly trochu výraznější přesun těžiště za sedlo, protože vidlice nepůsobí příliš položeným dojmem. Hodně prudké výjezdy jsou díky lehkému jízdnímu projevu a možnosti zamknout vidlici o osobní výzvě, pouze bychom asi ubrali podložku pod představcem, abychom omezili částečnou tendenci kola stavět se na zadní.

Komponentové osazení z rodiny Sram fungovalo na jedničku, k práci řazení nelze mít připomínek. Zapletená kola Fulcrum, namísto katalogových Mavic, byla dostatečně odolná a na celkové akceleraci rozhodně nic neubrala, což platí i pro pláště Schwalbe. Model Racing Ralph je výborným univerzálem, který jel lehce jak na silnici, tak v hodně rozbitém terénu, navíc se spolu s rámem podílely na celkově výborném tlumení. Tomu pomohla i vidlice se dvěma komorami, které umožnily díky samostatným ventilkům naladit charakteristiku doslova přesně podle chuti jezdce. Lockout s ochranou proti průrazu pak ve stoupáních dělal z kola doslova raketu. K ostrému výkonu brzd Hayes s karbonovými páčkami nelze mít výhrady, navíc tento model velmi dobře padne do prstů díky drobnějšímu tělu páčky, než mají duralové modely této řady.

Pro znalépells_04

Razzer s karbonovou zadní stavbou je určitě kolem pro náročné a znalé jezdce, kteří vědí, co přesně od kola očekávají. Nabídne jim vysoký výkon a v hardtail kategorii nadbytek komfortu s velmi dobrou ovladatelností.

Technická specifikace

Rám: PELL'S P6 Ultralite, VFHS Carbon

Vidlice: Rock Shox Reba SL 100 mm

Kliky: Truvativ Stylo 3.3

Brzdy: Hayes Stroker Carbon

Řazení: Sram Trigger X.9

Přehazovačka: Sram X.9

Přesmykač: Sram X.9

Kola: Fulcrum Red Metal 5

Pláště: Schwalbe Racing Ralph 2,1‘‘

Sedlo: Pell’s Long Way

Sedlovka: Pell’s XR2

Řídítka: Pell’s XR 6 OV

Představec: Pell’s RX 67 OV

Hmotnost: 11,6 kg

Cena: 41 490 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Look 695

Model 695 značky Look jsme měli možnost poprvé spatřit v průběhu Tour de France, již ke konci léta však prošla tato silniční francouzská…

  • Datum: 03. 11. 2010
  • Kategorie: Testy kol

Scott Scale 899

Zatím poslední superlehký počin značky Scott, model Scale 899, posouvá kategorii závodních XC hardtailů opět o kus dále. Číselný údaj…

  • Datum: 03. 11. 2010
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru