Když už řešit platformové pedály, tak proč ne rovnou podle velikosti chodidla, tedy s ohledem na rozměr obuvi a šířku podrážky. Čím větší plocha pedálu, tím logicky lepší rozložení tlaku na chodidlo. Zajištění podrážky záměrně nezmiňuji, protože na to má vliv spíše konstrukce, výška a počet pinů nebo profil pedálu. Jestli sáhnete po nylonovém těle, hliníku či magnesiu, to už je věc osobních preferencí a také stavu peněženky.
U pedálů Crankbrothers Stamp 7 si lze vybrat mezi dvěma velikostmi, a to small a large, kdy menší má plochu o rozměrech 100 x 100 mm a větší pak solidních 114 x 111 mm při lehce konkávním profilu se středem silným 11 a okraji 13 milimetrů. Pedály z hliníkové slitiny 6061-T6 na první pohled zaujmou zdrsněným povrchem středové části, delšími rameny (velikost L) a nenápadným šroubkem s křížovou hlavou v těle na konci Cr-Mo osy. Otáčí se totiž na kluzných pouzdrech Igus LL a šroubek kryje mazací otvor. Naprosto hladká osa, žádná průmyslová ložiska, což trochu překvapení, když jsem vlezl dovnitř po odjištění ocelového plechu na straně závitu osy. Tenhle plech je mimochodem usazený hodně u kliky, protože pedály mají jen minimální prostor pro volnou část osy a sahají tělem až těsně ke klice. Nijak to nevadí, chtělo to jen chvilku zvyku a nestoupat úplně na vnitřní okraj pedálu, jak je člověk zvyklý. Místa pro podrážku je i dva centimetry od kliky pořád dost. Hliníkové tělo pak nabídne pro zajištění podrážky na každé straně desítku pinů, tedy imbusové červíky s možností koupit delší či kratší variantu a vyměnit. Sériové nastavení s delšími na stranách a kratšími na vnějším okraji mi vyhovovalo, a byť není konkávní profil těla pedálu tak výrazný poměrem střed/okraje, podrážka seděla skvěle. Takhle velká „placka“ usadila mojí platformovou tenisku velikosti 48 ideálně a určení pedálů pro boty 43 až 49 je opravdu adekvátní.
Co se týká hmotnosti, hodnota 375 gramů je na elko slušná, cena těsně pod čtyři tisíce už tak příjemná není, ale jde o špičkově zpracované pedály s opravdu slušným zajištěním podrážky a hladkým chodem. Vůli v kluzných pouzdrech se během pár desítek testovacích kilometrů vytvořit nepodařilo, maznice je pak pro údržbu skvělá věc, ale vše prověří až delší nájezdy a používání. Piny držely díky pojistnému tmelu spolehlivě, tady nebylo co řešit s nějakým dotahováním a jištěním dalším tmelem. Pokud nejste fandové oranžové, v nabídce je ještě několik odstínů, takže lze ladit. Stampy nejsou levné pedály, ale pokud už řešíte výšku, profil a hlavně rozměry plochy, je to hodně slušná volba.
(už)
Maximální voděodolnost, technicky propracované odolné detaily, nenápadné, nejlépe černé provedení. To je případ většiny podsedlových…
Jaké je to jezdit s vozíkem, z něhož na vás povykují dvě ratolesti? Jak moc to s vámi vpředu na kole cvičí? A jaké máte možnosti využít…