Americká firma Santa Cruz představila v prvním měsíci nového roku hned dvě nová kola. Prvním je karbonový Blur Carbon, jenž je zvěstí toho, že padla asi poslední bašta duralu a také Santa Cruz nastoupil do celosvětového boomu uhlíkových vláken. Rám by měl i s tlumičem vážit pod dvě kila, což je na celoodpružené kolo se 105 mm velmi nízká váha. Vývojáři si jsou však svým výtvorem natolik jistí, že na něj neuvalili ani žádné váhové limity ! Uvidíme, jak si Blur Carbon povede, cena rámu by měla být na santu celkem slušných šedesát tisíc korun za rám.
Druhou novinkou je zcela nový stroj Driver 8 se zdvihem 200 mm, jenž využívá druhé generace odpružení s virtuálním čepem VPP. Velký důraz je kladen na možnost vysunout si sedlovku z rámu, což výrobce uvádí v rozmezí 17 cm. V nejvyšší poloze tak sedlo dosáhne stejné výšky, jako na allmountainovém Nomadovi, v nejnižší pak ještě níž, než na sjezdovém V-10.
Driver 8 je určen hlavně do bikeparků a do nejnáročnějšího terénu, neboť jeho obratnost a odolnost by z něj měla udělat bezkonkurenční stroj na rychlou jízdu z kopce. Tato bestie však není závislá na lanovkách, takže i v našem podnebném pásmu je použitelná, neboť na kole se dá i normálně šlapat a na mnohý kopec si dojet.
Ložiska v nových vahadlech jsou uložena na 15mm silných osách, horní vahadlo je z karbonu a spodní je vybaveno maznicí. Všech osm ložisek je utěsněno proti vniknutí nečistot a ke kolu bude i mazací pistole.
Blur Carbon by měl být k dispozici na přelomu dubna a května, Driver 8 pak v půlce května.
Víc informací najdete na www.santacruzbicycles.com
Když jsme se na podzim zúčastnili prezentace novinek značky Sensor, došlo také na vyjížďku na devětadvaceti palcových kolech Niner. Během…
Nedaleko Martina se dne 18. února konalo školení pro dealery značky Cannondale na Slovensku. Cílem bylo servisování systémů pružení Lefty a…