Jednou z důležitých novinek španělské značky Catlike je silniční přilba Olula. Velmi kompaktní design, nízká hmotnost a v neposlední řadě precizní zpracování ji řadí výše, než naznačuje cena 3490 korun. Tato přilba je totiž srovnatelná s topmodely řady značek, a to i po stránce perfektní ventilace. Přestože samotný výrobce model Olula předurčuje pro amatérské cyklisty, z našeho pohledu je ideální i pro závodníky a náročné hobby jezdce.
Design přileb Catlike je již dlouhé roky nezaměnitelný a trend, jejž odstartovaly špičkové typy Whisper a následně Mixino, pokračuje i v případě testované novinky. Nechybí hodně rozměrné ventilační otvory s charakteristickým oválným tvarováním, díky nimž je zajištěna dokonalá ventilace i ve velkém horku. Samotný tvar přilby na hlavě působí skoro až minimalisticky, na dříve populární zadní ostré hrany a vysoké „zobáky“ skeletu zde zapomeňte – Olula byla navržena tak, aby zkombinovala optimální deformační zóny a nízkou hmotnost. Již výše zmíněný kompaktní design je doplněn precizně zpracovaným spojením skeletu a skořepiny. Technologie in-mold je využita jak u horní, tak i spodní části. Dvojice skořepin na sebe dokonale přesně navazuje, tedy se zcela neznatelným přechodem. Kvalitu provedení jednotlivých detailů by modelu Olula mohly závidět mnohé konkurenční, často podstatně dražší přilby. Catlike si na zpracování zakládá, což je důvod, proč všechny své přilby vyrábí v domovské továrně přímo ve Španělsku.
Vrátíme-li se k tvaru přilby, pak je výhodou hlubší skelet, zajišťující společně s vyspělým upínacím systémem jisté a současně příjemné usazení na hlavě. Použitý systém stahování MPS eVo je osvědčenou závodní klasikou – využívá minimalistickou, tvarově poddajnou plastovou čelenku, uchycenou ke skeletu v oblasti spánků. Nastavení vnitřního obvodu má na starosti otočné kolečko na zátylku. To je dnes konstrukční klasika, za nadstandard ovšem považujeme jak promyšlené výškové seřizování mechanismu, tak i dvojici anatomicky tvarovaných dílců doléhajících na zátylek. Jejich pružné uchycení zajistí optimální přizpůsobení hlavě a komfort při celodenních jízdách.
Konstrukční zajímavostí je výměnný systém uchycení popruhů, jež mohou být jednoduše vyjmuty z přilby, například kvůli vyprání či mechanickému poškození. Určitý minimalismus se nám líbil i v případě těchto popruhů, které jsou tenké, a tudíž nejen lehké, ale současně tvarově dokonale poddajné. To je ostatně trend, na nějž u svých topmodelů přechází řada výrobců. Z dalších detailů zasluhuje zmínku ochranná síťka, jež může být instalována v čelních ventilačních otvorech. Líbila se nám rovněž možnost doladění útrob přilby pro optimální usazení na hlavě – pro tento účel výrobce společně s přilbou dodává ještě menší boční výstelky.
Hmotností 246 gramů v testované prostřední velikosti patří Olula mezi sportovně-závodními modely k lepšímu průměru, celkové zpracování je však hodně nadprůměrné. Výhodou je i nabídka velikostí, konkrétně SM (54-56cm), MD (57-59cm) a LG (60-62cm).
(kad)
Volací znak příznačný pro americký prezidentský speciál možná nemá na první pohled nic moc společného s testovanými brýlemi, nicméně značka…
Italská značka Vittoria má ve své nabídce nejen supermoderní tretry s nejpokročilejšími technologiemi, ale rovněž nádherné retro modely…