logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Nexelo nezničitelně (test)

Nexelo nezničitelně (test)

Značka Nexelo stále rozšiřuje pole své působnosti a jedním z přírůstků již loňské kolekce se staly platformové pedály s všeříkajícím označením „BMX Alu 24 pinů“. Už pokud patříte mezi ladiče barviček, budete zcela jistě nadmíru spokojeni, neboť jsou testované pedály nabízeny hned ve čtyřech barvách. Klasikou je samozřejmě černá, nejpraktičtější bude naopak stříbrná anodizace, na níž nebudou příliš vidět šrámy. Červený nebo modrý elox jsou zbývajícími dvěma možnostmi. Nyní ale už k technice pedálů, jejichž cena je 1499 korun. Odolně řešené tělo je vyrobeno z tvrzené hliníkové slitiny, přičemž skvěle kombinuje bytelnost s nízkou hmotností, o čemž ostatně svědčí váha páru pedálů 416 gramů. Partie vystavené případným nárazům jsou dimenzované, naopak odlehčení se odehrálo tam, kde je počítáno „pouze“ s tlakem nohy jezdce. Zásadním poznávacím znakem pedálů je však minimalizace vzdálenosti chodidlo/osa pedálu, což u podobných platforem stále ještě nebývá standardem. Jelikož i řada běžných XC či „trail“ jezdců v současnosti využívá namísto nášlapného mechanismu platformy, řešit ideální přenos síly sníženým profilem pedálů rozhodně není od věci. Za to od nás Nexela dostávají za jedna a tutéž známku si zaslouží za vybrání kontaktní plochy, jejíž rozměry jsou 98 x 100 mm. Plocha je uprostřed vybraná, takže podrážka boty nejprve dolehne na obě krajní řady pinů a usazení běžně členěné podešve je velmi jisté.

Dvanáct pinů na každé straně je logicky výměnných, přičemž v těle pedálů drží velmi jistě, a pro případ ztracení najdeme v balení ještě dva piny navíc. Instalace probíhá za pomoci malého oříšku či očkového klíče, tedy opět klasika. Líbilo se nám také provedení Cr-Mo osy, přesněji volba ložisek a jejich utěsnění. Otáčení osy bylo od nova záměrně nastaveno trochu tužší a ani po mnoha stech kilometrech nebyly pozorovatelné jakékoli vůle. Tužší chod osy byl pravděpodobně zprvu způsoben právě přítomností těsnicích O-kroužků, které se následně lehce oběhaly. Osa se tak již po první stovce kilometrů točila o poznání lehčeji, ale jakákoli vůle v jejím uložení nebyla patrná ani na samém konci testu. Precizně je řešen také přístup k ložiskům, kdy je šroubovaná černá krytka vytočena opět ze slitiny hliníku.

Pokud se chcete u platformových pedálů vydat cestou ještě nižší váhy, v nabídce Nexelo naleznete také o stovku levnější model s hmotností 304 gramů (pár), využívající šestnáct výměnných pinů a ještě o něco nižší profil. Samozřejmě ve shodných barevných variantách jako u testovaného provedení.

(kad)

DALŠÍ ČLÁNKY

Author odkryl karty, modely 2019

Mezi nejvýznamnější značky kol na našem trhu patří již více jak 25 let značka Author. Firma Universe Agency, která kola produkuje a dodává…

  • Datum: 06. 09. 2018
  • Kategorie: Technika

Supersvětlo Lezyne (test)

Od americké značky Lezyne jsme si tentokrát do testu vyžádali skutečně superluxusní přední světlo nazvané Super Drive 1250XXL s cenovkou…

  • Datum: 12. 09. 2018
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru