S miniaturními světly a blikačkami nabízejícími dobíjení pomocí mini USB konektoru přímo z osobního počítače se v poslední době doslova roztrhl pytel. My jsme vyzkoušeli zadní „blikačku“ Author A-Pilot USB, patřící jednoznačně k těm propracovanějším a maximálně praktickým, a to z hlediska výkonu i životnosti.
Zadní světlo za 350 korun je z hlediska konstrukce klasikou, s univerzálním upínáním na sedlovku. Velmi malé rozměry a kompaktnost světla jsou pak nemalou výhodou, neboť ani na drahém závodním kole toto světlo nepůsobí rušivě. Připnutí a odepnutí je záležitostí sekundy, navíc způsob uchycení pomocí integrované gumy působí nezničitelně. To zásadní však představuje především samotný zdroj světla, totiž dvě „Hi-Intense“ červené LED diody, překryté sklíčkem s propracovanou optikou FocusLens. Pochvalu zasluhuje umístění ovládacího tlačítka přímo mezi diody, takže jeho přístupnost je za všech okolností ideální, třeba i v případě montáže bezprostředně pod zámek sedlovky. Naopak dobíjecí konektor je dokonale skryt, neboť se nachází pod utěsněným gumovým překrytím v místě kontaktu se sedlovkou. Vytvarování zadní stěny je samozřejmě provedeno tak, aby bylo světlo vždy v rovině kolmé k zemi - při montáži si stačí pohlídat, abychom nápis Pilot měli vždy na horní straně.
Z hlediska funkce a výkonu nelze mít připomínky. Celkem tři různé intenzity stálého svícení jsou doplněny o režim blikačky, a to samozřejmě v nejvyšší možné intenzitě. I přes velmi kompaktní tvar je toto světlo skutečně skvěle viditelné, částečně i z boku. Vyzkoušeli jsme jej za šera, za tmy i v dešti a dvojice diod se schopností krycích sklíček soustředit světelný paprsek byla za všech okolností velmi výrazná.
Výrobce udává desetihodinovou výdrž v režimu blikačky a čtyřhodinovou při stálém svícení na nižší intenzitu, přičemž realita to přibližně potvrdila. Každopádně blikání je podstatně výraznější než nejintenzivnější svícení, takže je pravděpodobné, že většina uživatelů bude preferovat právě tento režim, který je současně nejekonomičtější. Asi jedinou nevýhodou je nutnost „proklikat se“ do režimu blikačky přes ostatní tři režimy. Líbilo by se nám, kdyby stačilo tlačítko trochu déle podržet a sepnul by se naposledy používaný režim. Plné nabití světla se podařilo za dvě a půl hodiny a o stavu akumulátoru informuje červená a zelená dioda. Výrobce garantuje minimálně pět set možných dobíjecích cyklů, kabel pro dobíjení z počítače je ke světlu samozřejmě přiložen.
(kad)
Plusy: výkon, kompaktní rozměry, snadná montáž/demontáž
Minusy: nutnost „proklikání“ ke konkr. režimu
Přilba HQBC Crimeo je koncipována především pro MTB použití a je to primárně tvar, s velmi ostře řezanou členitou zadní partií, co činí…
Domácí značka Rock Machine letos oslavila už dvacáté výročí své existence a pro následující sezónu přichází s ucelenější kolekcí zaměřenou…