logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Servis kol
  • Nahustit i seřídit ... SuperB nářadí

Nahustit i seřídit ... SuperB nářadí

Přesně tohle umí miniaturní multiklíč Superb TB-FD60, jenž kombinuje imbusový multiklíč s odnímatelnou hlavicí pro bombičky s CO2. Samozřejmě v pro značku charakteristickém oranžovo-měděném odstínu.

Multiklíč má základ v hliníkových bočnicích s oblým tvarem, mezi které je na čepy stažené imbusem umístěno celkem sedm nástrojů. Najdeme zde krátké imbusy 2, 3, 4, 5 a 6 mm, torx T25 a křížový šroubovák. Všechny s velkou opěrnou ploškou navzájem mezi sebou pro snazší otáčení a menší tendenci k vymačkání, tedy stálejší tuhost celého klíče. Zároveň je ale na jedné z os také plastový držák, který nese hlavici pro bombičky a na vnější straně bočnic jsou nacvaknuté miniaturní plastové montpáky. Když píšu miniaturní, myslím tím délku 70 mm, přičemž jedna montpáka má háček pro zavléknutí pod drát výpletu a druhá ne. Celková délka klíče je 100 mm a šířka 48 mm, takže dodávám hmotnost 96 gramů a cenu 752 korun, aby byly údaje kompletní. Díky nemožnosti sklopit plastový držák hlavice na bombičky dovnitř klíče pak nelze bez hlavice nějak výrazně zmenšit rozměry klíče pro převoz, ale i tak je hodně malý a vejde se do každé brašničky.

I přes menší rozměry je práce s jednotlivými nástroji zcela přirozená a snad jen nejmenší 2mm imbus nám díky svému zahnutí trochu brzdil rychlost ovládání – rovným provedením by se točilo rychleji. Montpáky mají standardní a hlavně funkční tvar, ale na hodně těsný bezdušový plášť jsou přece jen kratší a vyžadují větší sílu. Nicméně stále hovoříme o malém multiklíči, ne o komfortním dílenském nářadí. Hlavice na bombičky ale patří svými rozměry ke standardu a s miniaturizací to zbytečně nepřehání. Má středový díl se závitem a jehlou pro bombičku, do něhož vstupuje na jedné straně koncovka na ventilek a na druhé regulační kolečko pro ovládání množství CO2. Se zavřeným kolečkem stačí hlavici našroubovat na bombičku, otočnou koncovku pak našroubovat na ventilek a následně uvolnit průtok CO2, jenž lze plynule regulovat. Pro základní servis kola a opravu defektu během závodu je tak výčet funkcí dostatečný a chybí snad jen nýtovač nebo centrklíč.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Mini gola Topeak

Značka Topeak patří ke králům multifunkčních nástrojů a jejich miniaturizace, případně chytrému umístění někam na kolo, což dokládá řada…

  • Datum: 17. 03. 2019
  • Kategorie: Servis kol

Nafukujte bombičkou od BBB

Na kole zažijeme málo tak nepříjemných chvilek, jako když uslyšíme uprostřed lesa nebo na silnici za městem zlověstné zasyčení. Defekt!…

  • Datum: 18. 03. 2019
  • Kategorie: Servis kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru